FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


لزوم تعریف کلان پروژه ها برای اثربخشی علوم انسانی


 مهر | فرهنگی و هنری، دین و اندیشه | دوشنبه، 06 تیر 1401 - 16:24

رئیس دانشگاه علامه گفت: ضرورت دارد با حمایت مجموعه ها، نهادها و دستگاه های بیرون از دانشگاه، پروژه های کلان برای اثر بخشی علوم انسانی در جامعه، تعریف و تبدیل به چندین رساله دکتری شود.

برنامه،دانشكده،دانشگاه،راهبردي،دانشجويان،حمايت،هيئت،استادان، ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، عبدالله معتمدی در مراسم گردهمایی اعضای هیئت علمی این دانشگاه با اشاره تلاش های انجام شده در تدوین سند راهبردی دانشگاه، افزود: با همکاری و همدلی اعضای هیئت علمی و دانشکده ها، برنامه راهبردی سال ۱۴۰۱ تدوین و برای اجرا به دانشکده ها ابلاغ شده است و امسال نخستین سال اجرای این برنامه است.
کار بسیار مهمی که انجام شده، این است اختیارات مالی برای اجرای برنامه های راهبردی در دانشکده ها به دانشکده ها واگذار شده است.
به همین دلیل از دانشکده ها خواسته‌ایم هزینه‌های هر کدام از برنامه های اعلام شده را مشخص کنند تا بر اساس توافق نامه ای که با رئیس دانشکده انجام شده است اعتبار مورد نیاز تامین و در اختیار رئیس دانشکده قرار گیرد.
معتمدی ادامه داد: فرآیندها نیز بازتعریف می شوند و دیگر برگزاری نشست ها در معاونت آموزشی تعریف نمی‌شود بلکه برنامه ها را رئیس دانشکده در شورای راهبردی دانشکده مطرح می‌کند و در آن شورا برای چگونگی اجرا و هزینه کرد برنامه های راهبردی دانشکده تصمیم گیری می کنند.
البته اگر موضوعی در برنامه راهبردی نیست و پیش بینی نشده است، این موضوع در ساز و کارهای قبلی قرار می گیرد.
ما بر اساس برنامه راهبردی ما از آنچه شما گفته اید و پیشنهاد داده اید حمایت می‌کنیم.
انتظار است که برنامه سال بعد بسیار عمیق تر و معنادار تر از برنامه های سال جاری باشد.
وی با اشاره به هدفمندی پژوهش به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه راهبردی دانشگاه، پیشنهاد کرد: با کمک و حمایت مجموعه ها، نهادها و دستگاه های بیرون از دانشگاه، پروژه های کلان برای اثر بخشی علوم انسانی در جامعه، تعریف و تبدیل به چندین رساله دکتری شود تا از محل آن پروژه ها، دانشجویان دکتری و استادان حمایت مالی شوند.
نخستین گام در این خصوص با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و جذب حمایت مالی از آن نهاد برداشته شده است.
همچنین استفاده از دانشجویان پسادکتری در انجام پروژه های مختلف به دلیل تجربه های متعدد پژوهشی که دارند و حمایت مالی از آنها، می تواند منجر به انجام خدمت معنادار در جامعه شود.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر تحول علوم انسانی به عنوان ماموریت و مسئولیت مهم این دانشگاه، گفت: انتظار داریم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به ظرفیت دانشگاه علامه طباطبائی، کمک کند تا بتوانیم این ماموریت را در قالب یک پروژه مستمر چند ساله به شکل هدفمند به انجام برسانیم.
وی با اشاره به عوارض روانی و اجتماعی کرونا و حضوری شدن فضای آموزشی دانشگاه ها در ترم جاری، خاطر نشان کرد: عوارض روانی و اجتماعی حاصل از همه گیری کرونا آزاردهنده بوده و هست.
بر اساس تحقیقات انجام شده، جوان ها در سنین بین ۱۸ تا ۲۴ سالگی دچار سردرگمی در نقشه و هویت هستند.
شرایط سنی به همراه شرایطی که کرونا ایجاد کرد، همچنین شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، فضایی را ایجاد کرده است که باید نسبت به حمایت و حفاظت هر چه بیشتر از دانشجویان توجه شود.
باید برای آنها برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از آسیب های احتمالی پیشگیری کنیم و در این فضای تاثیرگذار شبکه های اجتماعی، مسیری را برای سبک زندگی سودمند دانشجویان رقم بزنیم.
عضو هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی تاکید کرد: در این زمینه به کمک و راهنمایی استادان و اعضای هیئت نیاز داریم چرا که اگر زندگی دانشجویان ما به صورت نامناسب پیش برود، دچار خسارت بزرگ خواهیم شد.
این دانشجویان در آینده مدیران و مسئولان جامعه ما خواهند بود.
آنها فرزندان ما هستند که نیاز به کمک دارند هرچند خودشان این نیاز را احساس نکنند.
درخواست می کنم روی این قضیه متمرکز شویم که چگونه می توانیم با محبت به دانشجویان از ظرفیت آنها و شرایط ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم.
وی در پایان به برگزاری برنامه ویژه برای استادان نو ورود در تابستان ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: همه استادان در رشته های تخصصی خود صاحبنظر هستند ولی ارتقا مهارت های معلمی و نیازهای معرفتی سبب می شود تا از ظرفیت های خود در کلاس ها بیشتر استفاده کنیم.


 


دوشنبه، 06 تیر 1401 - 22:33 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0