FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


رسانه‌ها خلأ تبلیغ جذاب را جبران کنند


 مهر | استان‌ها | یکشنبه، 05 تیر 1401 - 16:00

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تبلیغ نوین در اولویت سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته و رسانه‌ها باید خلأ تبلیغ جذاب را جبران کنند.

ديني،تبليغ،اسلامي،تبليغات،عرصه،حوزه،توجه،جعفرزاده،ارزشمند،يا ...


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر یکشنبه در نشست رسانه و فرهنگ دینی با محوریت اقتضائات عصر و گفتمان دینی در اردبیل اظهار کرد: در هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی قرار گرفتیم و همراهی رسانه‌ها را در این حوزه مغتنم می‌شماریم و امیدواریم از این همنشینی، ارتباط و تعامل بهترین نفع را برای توسعه برنامه‌های تبلیغ دینی و اندیشه‌های اسلامی ببریم.
وی آمادگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان را در همگرایی بیشتر با رسانه‌ها یادآور شد و تصریح کرد: رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ رسالت نبوی و اندیشه‌های دینی است و وظیفه ما تبیین، تبلیغ و تحکیم این اندیشه‌ها در جوامع بشری است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: باید با ابزارهای عالمانه و منطقی این راهبرد را به پیش ببریم و قطعاً از ظرفیت رسانه‌ها بیشتر استفاده خواهیم کرد تا به وظیفه خطیر خود در حوزه نظریه‌پردازی و ایجاد یک عقبه تئوریک در امر تبلیغات دینی عمل کنیم.
حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: هر چند در مقاطعی نهادهای فرهنگی در این حوزه دچار تسامح و یا برخی خلأها شده‌اند اما با کمک نخبگان سعی ما بر این است تا باز تولیدی را در این عرصه به ویژه رفع آسیب‌های اجتماعی انجام داده و چنین سلسله نشست‌هایی را با اصحاب رسانه دنبال خواهیم کرد تا فرهنگ دینی و تبلیغ اسلامی با محوریت رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.
وی به تبلیغ نوین در مجموعه تبلیغات اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: رسانه‌ها به عنوان کنش‌گران فعال عرصه دینی با شناخت کامل از اندیشه‌های اسلامی می‌توانند در این حوزه یاریگر ما باشند و قطعاً بیشترین توجه ما استفاده از ظرفیت‌های بومی، منطقه‌ای و محلی در تقویت تبلیغ نوین با رعایت اصول و مبانی تبلیغات سنتی و اصیل است.
حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما امروز رسماً در عرصه جنگ با دشمنان قرار داریم و مقام معظم رهبری جهاد تبیین را بسیار مهم و ارزشمند اعلام کردند و در ورود به این عرصه تلاش ما بر این است تا از نظریه‌های جدید و راهکارهای مناسب برای تبلیغ دینی استفاده کنیم.
وی استفاده از ظرفیت رسانه‌ها را در تقویت این حوزه و کمک به تبلیغ اصیل سنتی، بومی و محلی یادآور شد و اضافه کرد: در عرصه اجتماعی و ارتباطات دینی آنچه که بسیار اثرگذار است، شناخت مردم در کنار تأثیرگذاری عناصر مکانی، زمانی و تبلیغ چهره به چهره است که خود می‌تواند زمینه‌ساز یک حرکت مؤثر و مفید باشد.
حجت‌الاسلام جعفرزاده با انتقاد از گسست پیام و برخی اقدامات و فعالیت‌های فردگرایی در این حوزه بیان کرد: ما با همراهی رسانه‌ها به عنوان یک مجموعه ارزشمند می‌توانیم در عرصه تبلیغ دینی موفق عمل کرده به شرط آن که به تولید محتوای جذاب برای اغنای افکار عمومی کمک کنیم که رسانه‌ها این خلأ را می‌توانند به راحتی جبران کنند.
وی توجه به حساسیت ذهن مخاطب در دریافت پیام‌های جدید و حرکت به سمت یک راهبرد منطقی را یادآور شد و اظهار کرد: آنچه که در تبلیغ دینی به عنوان عناصر تأثیرگذار مورد توجه است، برجسته کردن مؤلفه‌های جهانی شدن، جهانی بودن، جاودانه بودن و اصالت دینی است که قطعاً در این زمینه می‌توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل موضوع انعطاف‌پذیری دینی و توجه به اصول ارزشمند در تبلیغ دینی را نظیر عزتمندی، قدرتمندی، اصل تعلیم و تربیت، اصل جهاد، دفاع و جهاد تولیدی را در کنار مفاهیم ارزشمند دیگر یادآور شد و تصریح کرد: ضروری است تا این مؤلفه‌ها در کنار پایبندی به اخلاق و مبانی اعتقادی در همسویی رسانه‌ها با تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار گیرد.


 


دوشنبه، 06 تیر 1401 - 00:43 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0