FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


تمدن اسلامی گامی برای ظهور است


 مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 30 خرداد 1401 - 14:12

زرهانی گفت: مقدمه سازی و زمینه سازی برای ظهور از دیگر مواردی است که در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار دارد.تمدن اسلامی گامی برای ظهور است ودر این بنیاد در این زمینه ها اقداماتی انجام شده است.

مهدويت،مهدوي،بنياد،حوزه،انقلاب،زمينه،اسلامي،معارف،تخصصي،برگز ...


به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) همراه با آئین رونمایی از دوره مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه ۳۰ خردادماه با حضور احمد زرهانی قائم مقام بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) برگزار شد.
وی در ابتدای این نشست گفت: حجت الاسلام قرائتی در ابتدای دهه ۷۰ با چهار خطر روبرو شدند و اقداماتی را انجام دادند.
ایشان نماز را با خطر کاهلی، قرآن را با خطر مهجوریت و زکات را با خطر فراموشی، مهدویت را خطر انحراف مشاهده کردند.
با کمک صاحب نظران چهار نهاد ایجاد شد.
مسئله زکات آن زمان به کمیته امداد واگذار شد و سه حوزه دیگر زیر نظرشان اداره می‌شود.
مسئله مهدویت از اواخر دهه ۷۰ در یکی از حوزه‌های آموزش و پرورشی بنیان نهاده شد.
در این راستا بنیاد فرهنگی مهدویت با اعتقاد بر اینکه فرهنگ مهدویت براساس آموزه‌های قرآن و عترت سازمان دهی و بازسازی شود، آغاز به کار کرد.
در این حوزه قدم‌هایی برداشته شد.
اولین قدم آموزش معارف مهدوی براساس اسناد متقن قرآنی و روایات بوده است.
قائم مقام بنیاد فرهنگی مهدی موعود، گفت: کلاس‌ها و دوره‌های زیادی برگزار شد و در این راستا نسل جدید را با معارف مهدوی آشنا کردیم.
در این زمینه کارهای متعددی انجام گرفت و در زمان کرونا، آموزش‌ها را به سمت مدرسه مجازی مهدویت بردیم.
در این مدرسه برای مربیان، دانش آموزان، طلاب دوره‌های متفاوتی برگزار می‌شود.
مرکز تخصصی مهدویت یکی از جریان‌هایی است که برای چندین طلبه دوره‌های آموزشی برگزار کرده است.
وی افزود: ۱۰ استان با یاری تعدادی از هنرمندان جشنواره‌های زیادی را برگزار کرده و استمرار هم خواهد داشت.
دوره‌های آموزشی مهدویت برای دانشجویان، کارکنان دولت از دیگر مواردی بود که این بنیاد به آن همت گماشته است.
در بیانیه گام دوم که از سوی رهبر انقلاب منتشر شد، سه نکته مهم حائز اهمیت است.
سرمایه گذاری برای تولید علم که ایجاد زمینه برای خودکفایی علمی در زمینه انقلاب اسلامی علاوه بر تهدیدهای ناجوانمردانه و تحریم‌ها شاهد انقلاب علمی در کشور هستیم.
دومین مسئله تمدن سازی نوین اسلامی است که نشان می‌دهد به ازای افول تمدن در غرب، رشد و شکوفایی خاصی را انقلاب اسلامی فراهم کرده است.
زرهانی تصریح کرد: مقدمه سازی و زمینه سازی برای ظهور از دیگر مواردی است که در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار دارد.
اساساً تمدن اسلامی گامی برای ظهور است و در این بنیاد در این سه زمینه اقداماتی انجام شده است.
ما در حوزه معارف اسلامی در حال توسعه هستیم و در این زمینه نیز نیم نگاهی به حوزه بین الملل داشته ایم.
در این راستا برای توسعه معارف مهدوی، طلبه‌هایی از جامعه المصطفی در کشورهای عراق، پاکستان، لبنان، هند در ترویج و تولید علم به ما کمک می‌رسانند.
در حوزه بستر سازی محققانی در حال انجام مطالعات و ایجاد زمینه‌هایی برای ابراز نظر بصری و نظری هستند.
در حال تدوین یک راهبرد بلندمدت در حوزه آموزش و پژوهش و تربیت نیروی انسانی هستیم.
فارغ‌التحصیلی ۵۶۰ نفر در مرکز تخصصی مهدویت
حجت الاسلام محمدرضا نصوری معاونت تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت در ادامه این جلسه گفت: رویکرد بنیاد پیراستن مهدویت براساس ریلی است که معارف مهدوی برای آن ایجاد کرده است.
یکی از برنامه‌هایی که داشتیم کادر سازی و شبکه سازی است که جزو مأموریت‌های اصلی ما محسوب می‌شود.
۲۲ دوره در سطح ۳ و ۴ در سطح طلاب برگزار شده و ۵۶۰ نفر در مرکز تخصصی مهدویت در شهر قم فارغ‌التحصیل شدند.
وی افزود: تربیت نیرو یکی دیگر از اهداف این مرکز بوده که در حال حاضر ۳ هزار نفر در زمینه تخصصی مهدوی در قالب قرارگاه‌های انتظار حمایت محتوایی می‌شوند.
کانال چشم به راه، رادیو مهدوی و سایت مهدویت و همچنین مدرسه مجازی مهدویت از فعالیت‌هایی است که برای تولید محتوا می‌تواند یاری رسان نیروهای ما باشد.
این مدرسه آموزش‌های کوتاه مدت، تکمیلی و دوره‌های تخصصی برای اقشار مختلفی مانند روحانیون، ائمه جمعه، فرهنگیان در موضوعات مختلف مانند سبک زندگی را در دستور کار دارد.
همچنین در ستاد اربعین حسینی، کارگروه مهدویت را تشکیل دادیم و عنوان‌هایی برای موکب ها و مبلغان در اربعین فراهم کردیم تا در شهرهای بصره، کوفه، نجف در حوزه مهدویت تبیین معارف مهدوی داشته باشند.
سپس در ادامه از دوره مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رونمایی شد گرچه هنوز این دوره به صورت کامل تدوین نشده است.


 


دوشنبه، 30 خرداد 1401 - 14:41 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0