FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


محصولات عفاف و حجاب را کالای فرهنگی حساب نمی‌کنند/ "مخاطب‌سنجی" حلقه مفقوده صنایع فرهنگی


 تسنیم | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 22 خرداد 1401 - 19:30

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف گفت: بسیاری از محصولات ذیل کالای فرهنگی محسوب می‌شوند اما در این دسته‌بندی چادر جایی ندارد.

فرهنگي،محصولات،انجمن،صنايع،كارگروه،حجاب،پويش،جلسه،عفاف،صف،مو ...


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دومین رویداد هم‌افزایی عرضه‌کنندگان صنایع فرهنگی کشور با حضور هیئت مدیره انجمن صنایع فرهنگی (صف)، جمعی از عرضه‌کنندگان محصولات و صنایع فرهنگی در سرچشمه برگزار شد.
در بخش ابتدایی این مراسم، عرضه‌کنندگان محصولات و صنایع فرهنگی، چالش‌های پیش‌روی خود، دغدغه‌ها و فرصت‌های پیشرو را بیان کرده و درباره راه‌حل‌های ارتقای توزیع این محصولات صحبت کردند.
احسان اصفهانی مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف در این مراسم ضمن گلایه از برخی کم‌توجهی‌ها به محصولات عفاف و حجاب گفت: از جمله مشکلاتی که توزیع‌کنندگان محصولات عفاف و حجاب دارند نبود یک سکوی فروش متمرکز است.
به عبارت دیگر، عرضه‌کنندگان محصولات حجاب یک راسته مشخص برای فروش کالاهایشان ندارند.
هم‌چنین بسیاری از مغازه‌داران اگر متوجه شوند که شما قصد دارید محصول عفاف و حجاب بفروشید، به شما مغازه اجاره نمی‌دهند.
برهمین اساس، تنها یکی دو جا می‌ماند که مدیریت ضعیفی دارند.
وی اضافه کرد: علاوه براین، عرضه‌کنندگان چشم امید به نمایشگاه‌های مقطعی دارند و مثلاً نمایشگاه قرآن را بهار فروش محصولات خود می‌دانند.
ما دنبال این هستیم که اتحادیه داشته باشیم اما خیلی‌ها مخالف این موضوع هستند.
اصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشکل دیگری که در این عرصه وجود دارد این است که محصولات عفاف و حجاب را کالای فرهنگی حساب نمی‌کنند.
مثلا آلبوم موسیقی کالای فرهنگی حساب می‌شود اما چادر، کالای فرهنگی نیست.
البته ما دنبال این موضوع هستیم اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.
وی در پایان گفت: انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب 300 عضو دارد.
این اعضا از یک چرخ گرفته تا کسی که هزاران متر زمین دارد را شامل می‌شود.
در بخش دیگری از این جلسه، محمدرضا سیمیاری درباره چالش‌های عرضه محصولات فرهنگی صحبت کرد و گفت: در حوزه فرهنگ، هزینه بیش از درآمد است و به همین دلیل یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما درآمد است تا بتوانیم هزینه‌های خود را پوشش بدهیم.
برای رسیدن به درآمد بالاتر یک نکته حائز اهمیت است و آنهم مخاطب‌سنجی است.
متاسفانه در تولید صنایع فرهنگی مخاطب‌سنجی نداریم.
تبلیغات گسترده‌ای می‌کنیم که محصول ما این امکانات را دارد اما بدون توجه به سلیقه و خواست مخاطب کالا تولید می‌کنیم.
وی اضافه کرد: از سال 1395 به بعد، فعالان عرصه کتاب کودک به مخاطب‌سنجی بسیار فکر کردند و به همین دلیل در زمینه فروش کتاب به ویژه در سال‌های اخیر بسیار موفق عمل کردند.
آنان ضمن گفت‌وگو با کودکان و والدین آنان دغدغه‌هایشان را شناسایی کرده و با توجه به همین موضوع دست به تولید کتاب زدند.
از این روی، الگوی خوبی در کتاب کودک داریم.
اعضای دیگر حاضر در این جلسه نیز درباره موضوعاتی نظیر عدم شناخت درست جامعه از محصولات فرهنگی، سخت بودن تامین کالا، کمبود نیروی انسانی فعال در زمینه محصولات فرهنگی، شتابدهنده‌های فرهنگی و رسانه‌ای و ...
صحبت کردند.
در بخش دیگری از این جلسه، دکتر سلمان مدیر منابع انسانی همراه اول در قالب یک کارگاه با موضوع جذب نیروی انسانی صحبت کرد.
او با اشاره به سخنان برخی از حاضران در جلسه در موضوع مارکتینگ گفت: مارکتینگ یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در هر شغل و صنعتی لازم است.
حتی در همراه اول هم تعداد زیادی از نیروها به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند تا بدانیم در هر وضعیت باید چه بسته‌هایی را به مخاطبان پیشنهاد بدهیم.
مسعود استاد حسین عضو هیئت مدیره انجمن صف در بخش دیگری از این جلسه درباره فعالیت‌های این انجمن توضیح داد و گفت: در سال 1395 دورهمی‌هایی با چند فروشگاه صنایع فرهنگی داشتیم و دغدغه‌های آنان را لیست کردیم.
در بین این درخواست‌ها مهم‌ترین دغدغه آنان دریافت جواز فعالیت و وجود برخی تداخل‌های صنفی بود.
به این نتیجه رسیدیم که اگر یک اتحادیه وجود داشته باشد و صنایع فرهنگی را به عنوان یک صنف بشناسند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
برهمین اساس بود که انجمن صنایع فرهنگی را تاسیس کرده و به این نتیجه رسیدیم که باید جمع‌مان را بزرگ‌ کنیم.
وی اضافه کرد: در 2 سال اخیر انجمن صنفی عرضه‌کنندگان محصولات فرهنگی در وزارت کار ثبت شد و هیئت مدیره‌ای برای آن منصوب شد.
در این انجمن 7 کارگروه داریم که فعالیت‌ها را در حوزه‌های مختلف دنبال می‌کنند.
این کارگروه‌ها عبارتند از: گارگروه نمایشگاه و رویداد، کارگروه تامین کالا، کارگروه آموزش و پژوهش، کارگروه شبکه‌سازی و عضو‌گیری، کارگروه رسانه، کارگروه عملیات مشترک و کارگروه ارزیابی.
استاد حسین بیان داشت: در سال 1400 تمرکز ما روی فروشگاه‌های عرضه‌کننده چند منظوره بود اما در سال 1401 به این سمت رفتیم که تمرکز ویژه‌ای روی فروشگاه‌های تخصصی هم داشته باشیم.
علی ثابت دیگر عضو هیئت مدیره انجمن صف درباره لزوم آموزش در صنایع فرهنگی گفت: فضای رقابتی کسب و کار، افزایش بهره‌وری، توانمندسازی نیروها و کاهش هزینه‌ها نیاز آموزش مداوم را به ما یادآوری می‌کند.
ما در کارگروه آموزش انجمن تلاش می‌کنیم تا نیازهای اعضا را از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی برطرف کنیم.
علاوه بر آموزش، پژوهش هم داریم اما نگاه ما تحقیق و پژوهش غیرکاربردی نیست.
در بخش پایانی این جلسه، مهین بابایی دبیر انجمن صف گزارشی از پویش «رویای هم‌بازیت‌ رو بساز» ارائه داد و گفت: پویش رویای هم‌بازیت رو بساز کار مشترکی بود که انجام دادیم.
برای این پویش 5 تیزر و موشن ساختیم و بهانه ما این بود که فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات فرهنگی را بیشتر به مردم معرفی کنیم.
این پویش را در 8 استان و 27 فروشگاه آغاز کردیم.
25 شب در برج میلاد برنامه نمایشگاه و برنامه های فرهنگی داشتیم تا جزئیات پویش به مردم معرفی شود.
وی اضافه کرد: علیرغم نقاط قوتی که این طرح داشت، یک نقطه ضعف نیز داشت و آنهم بازه‌زمانی‌اش بود.
در زمان برگزاری این پویش، فروشگاه‌ها شلوغ بودند و صدا و سیما نیز درگیر رویدادهای دیگری بود.
دبیر انجمن صف در پایان درباره رویدادهای جدید این انجمن گفت: با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کسب و کارها و طرح‌های حوزه صنایع فرهنگی از سوی انجمن معرفی می‌شود تا در ورود آنها به عرصه بین الملل تسهیل شود.
انتهای پیام/

 

فرهنگي،محصولات،انجمن،صنايع،كارگروه،حجاب،پويش،جلسه،عفاف،صف،مو ...

 


یکشنبه، 22 خرداد 1401 - 21:55 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0