FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


مصوبه مجلس درباره کنکور اجرایی نشد/ امیدوار به حذف کنکور هستم


 مهر | دین و اندیشه | شنبه، 07 خرداد 1401 - 14:29

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:مجلس در سال ۹۴ به بحث کنکور ورود داشت اما اجرایی نشد و اگر همان مصوبه مجلس اجرایی می‌شد، شاید امروز دیگر لازم نبود که شورا به این حوزه ورود کند.

انقلاب،فرهنگي،شوراي،پزشكي،كنكور،دانشگاه،پزشك،پرورش،آموزش،مجل ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه صف اول، گفت: ظرفیت پزشکی کشور پس از انقلاب گسترش یافته ولی به تناسب آن جذب دانشجو صورت نگرفته است.
سال گذشته ۸ هزار دانشجوی پزشکی جذب شد، اما طی ۴ سال باید به ۱۷ هزار نفر برسد، سالیانه بایستی ۲۰ درصد افزایش یابد.
در سال جاری ۱۶۰۰ ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی اضافه شد که وزارت بهداشت همکاری داشته که ساز و کارهایی را فراهم کند و این روند در تعامل با سازمان سنجش صورت می‌گیرد.
وی نسبت پزشک به جمعیت در منطقه خوب نیست.
توزیع پزشک در کشور وضعیت خوبی ندارد، یعنی در تهران نسبت ۳۵ به ۱۰ هزار جمعیت را داریم و در ۵۰ درصد شهرستان‌های کشور این نسبت ۴ است که اصلاً منطقی نیست و همه مناطق باید بهره مند شوند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از مصادیق عدالت اجتماعی، عدالت در بهره مندی از امکانات مرتبط با سلامت و بهداشت و درمان کشور است؛ بنابراین تردیدی نداریم که کیفیت پزشک ایران یکی از کیفیت‌های پزشکی در جهان است، جامعه پزشکی ایران بسیار مورد افتخار ماست، اما سیاست‌هایی که پایتخت نشینی را تقویت می‌کند، نمی‌تواند تأمین کننده عدالت باشد، این افزایش برای مناطق کم‌تر بهره مند از پزشک اختصاص یافته و مخصوص تهران نیست.
افزایش مجدد ۲۰ درصدی ظرفیت دانشجوی پزشکی از ۴ سال آینده
عاملی گفت: پزشک متخصص وضعیت مطلوب ندارد و اگر مصوبه اجرایی شود وضعیت بهتری خواهیم داشت، اما اگر به نسبت ۲۰ بخواهیم برسیم باید دوباره خیز افزایش دانشجوی پزشکی را داشته باشیم و ۲۰ درصد دیگر پس از این ۴ سال افزایش دهیم.
سیاست کنکور، آموزش و پرورش و دانشگاه را بی خاصیت کرده است
وی گفت: مجلس در سال ۹۴ به بحث کنکور ورود داشت اما اجرایی نشد و اگر همان مصوبه مجلس اجرایی می‌شود، شاید امروزه دیگر لازم نبود که شورای عالی انقلاب فرهنگی به این حوزه ورود پیدا کند.
هیچ تعارضی بین مصوبه سیاست‌های جذب و پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبه مجلس نیست.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قبلاً شورای عالی انقلاب فرهنگی به اموری ورود پیدا می‌کرد که مجلس ورود پیدا نکند، بر حسب آن قاعده مجلس نباید وارد بحث کنکور می‌شد.
عاملی گفت: سیاست کنکور هم آموزش و پرورش را بی خاصیت کرده است و آموزش و پرورش در این رابطه نقشی ندارد، معدل و کیفیت تحصیل دانش آموز حذف شده است و هم دانشگاه را حذف کرده است و دانشگاه نقشی در پذیرش ندارد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آموزش و پرورش کشورهای پیشرفته دنیا تأثیر قطعی در رفتن دانش آموز به دانشگاه دارند و دانشگاه هم نقش اصلی در پذیرش دارد که ما هر دو را خنثی کرده‌ایم.
عاملی گفت: در سیاستی که اتخاذ شده ۶۰ درصد سهم به آموزش و پرورش داده شده و معدل ۳ سال آخر دبیرستان تأثیر قطعی و ۴۰ درصد سهم کنکور در پذیرش دانشجو به دانشگاه دارد، اما بنده امیدوار به حذف کنکور هستم.

 

انقلاب،فرهنگي،شوراي،پزشكي،كنكور،دانشگاه،پزشك،پرورش،آموزش،مجل ...

 


یکشنبه، 08 خرداد 1401 - 01:08 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0