FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


شبکه متخصصین آموزش عالی راه اندازی می شود


 مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 02 خرداد 1401 - 12:54

رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی از راه اندازی شبکه متخصصین آموزش عالی خبر داد.

مؤسسه،آموزش،ادامه،اشاره،برنامه،شبكه،نوآورانه،كشور،رصد،متخصصا ...


به گزارش خبرنگار مهر، علی باقر طاهری نیا صبح امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های جدید مؤسسه مذکور گفت: این مؤسسه ۵۴ ساله بوده و بیش از نیم قرن سابقه دارد و در واقع به عنوان کانون تفکر آموزش عالی ایفای نقش می‌کند.
کانون تفکر آموزش عالی یعنی کانون تصمیم ساز، کانونی که متولی انجام مطالعات بنیادین برای تحول در آموزش عالی است.
وی ادامه داد: مؤسسه دارای گروه‌های پژوهشی است که متناسب با نیاز آموزش عالی راه اندازی شده است و در واقع مؤسسه یک نقش ریل گذار بنیادین را برای آموزش عالی کشور دارد.
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی افزود: بر اساس اساسنامه مؤسسه بند ۱۸ از ماده ۲ یکی از مأموریت‌های مؤسسه مشارکت مؤثر در برنامه توسعه آموزش عالی است.
وی به دانشگاه پژوهی به عنوان مأموریت دیگر مؤسسه اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها و نهادها برای مدیریت درست نیاز به مطالعات روشمند دارند تا تصمیمات دانش پایه ای بگیرند که مبتنی بر مطالعات مؤسسه است.
تدوین برنامه بخش آموزش عالی برنامه هفتم
وی ادامه داد: بر همین اساس تدوین برنامه بخش آموزش عالی برنامه هفتم با محوریت توسعه بر عهده مؤسسه گذاشته شده است که معاونت‌های وزارت علوم در این برنامه مشارکت دارند و نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند، فکر می‌کنیم تا پایان تابستان بتوانیم نسخه نهایی آن را ارائه دهیم.
وی به تولید و نشر دانش در آموزش عالی اشاره کرد و گفت: از مأموریت‌های دیگر مؤسسه تولید و نشر دانش آموزش عالی است که در ذیل دانشگاه پژوهی کارگاه‌هایی برای آن برگزار می‌شود.
مرجعیت رسمی آمار آموزش عالی کشور
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: همچنین برنامه‌ها و فعالیت‌های هیأت امنای منطقه ۲ پژوهشی و دبیری مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور بر عهده مؤسسه است که ۱۶ پژوهشگاه تحت پوشش آن فعالیت می‌کنند همچنین مرجعیت رسمی آمار آموزش عالی کشور مطابق با بند ۳ ماده ۲ اساسنامه مؤسسه بر عهده مؤسسه گذاشته شده است.
وی ادامه داد: از دیگر مأموریت‌های مؤسسه رصد اشتغال دانش آموختگان است، این کار از ۵۰ سال پیش در مؤسسه آغاز شده است.
و ما از طریق این رصد، توان تولید گزارش‌هایی را داریم که به دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها در خصوص دوره توقف و انتظار اشتغال بازخورد بدهند.
۲۱اقدام نوآورانه مؤسسه
طاهری نیا به اقدامات نوآورانه مؤسسه اشاره کرد و گفت: طی ۵ ماه و ۱۲ روزی که فعالیت خود را در مؤسسه آغاز کرده‌اند ۱۲ اقدام نوآورانه داشته‌ایم که می‌توان به ایجاد شبکه شماع، شبکه متخصصین آموزش عالی اشاره کرد که قصد داریم در این شبکه متخصصان حوزه آموزش عالی کشور را سازماندهی کنیم تا مطالعات پشتیبانی تصمیمات وزارت علوم را غنای کامل ببخشیم.
شبکه متخصصین آموزش عالی راه اندازی می‌شود
وی در ادامه افزود: فعالیت‌های مقدماتی ایجاد شبکه متخصصان آموزش عالی انجام شده است و قرار است متخصصان را در قالب میزهای پژوهشی سازماندهی و میزها را مساله محور و عملیاتی تعریف کنیم.
در گام بعدی این شبکه می‌تواند شبکه متخصصان بین المللی هم باشد.
طرح انجام پایان نامه و رساله به صورت گروهی
وی در ادامه از دیگر اقدامات نوآورانه به تولید بسته‌های سیاستی مدیریتی اشاره کرد و گفت: در پنج ماه گذشته در هر هفت روز یک مساله برای مطالعه به مؤسسه ارجاع شده است به عنوان مثال می‌توان به تدوین مدل جامع تألیف کتاب درسی دانشگاهی اشاره کرد، همچنین به آسیب شناسی لایحه پیشنهادی سنجش و پذیرش دانشجو، راهکارهای افزایش خودباوری و هویت مداری در دانشجویان و انجام پایان نامه و رساله به صورت گروهی و الزامات آن اشاره کرد.
وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های نوآورانه‌ای که انجام شده است نظامی را طراحی کرده‌ایم که از طریق آن ایده پژوهشگران به زبان مدیران اجرایی بیان و ترجمه می‌شود و اسم آن «از ما» است (ایده زبان مدیران اجرایی).
از این طرح برای احیای پژوهش‌هایی که قبلاً نیز انجام شده استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مؤسسه مرجع رسمی آمار آموزش عالی است به شکل دوره‌ای بنا داریم در راستای جهاد تبیین گزارش‌های تحلیلی و ادواری آماری از آموزش عالی را ارائه دهیم.
وی ادامه داد: همچنین طی ۵ ماه و ۱۲ روز گذشته هر ۱۰ روز یک تفاهم نامه همکاری جدید با ذی نفعان وزارت آموزش عالی منعقد کرده‌ایم.
رصد پایش پایبندی دانشگاه‌ها به برنامه‌های مصوب
وی ادامه داد: همچنین تدوین گزارش دوره‌ای عملکرد وزارت علوم به مؤسسه واگذار شد و همچنین رصد پایش پایبندی دانشگاه‌ها به برنامه‌های مصوب از دیگر طرح‌هایی است که توسط مؤسسه انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در واقع می‌توان گفت مؤسسه هر پنج روز یک اقدام نوآورانه داشته است و همچنین گروه آینده پژوهی آموزش عالی در مؤسسه راه اندازی شده است.


 


دوشنبه، 02 خرداد 1401 - 16:24 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0