FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


محتوای آموزش پزشکی به سمت رفع چالش‌های سلامت سوق یابد


مهر | دین و اندیشه | شنبه، 31 اردیبهشت 1401 - 09:47

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: لازم است آموزش پزشکی برای رویارویی با چالش‌های سلامت آماده شود و آموزش‌ها و محتوای آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی به این سمت و سو حرکت کند.

آموزش،آموزشي،مجازي،آينده،تكنولوژي،پزشكي،اشاره،بهداشت،رويداده ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد در پنل تخصصی «آموزش علوم پزشکی و تکنولوژی های نوین در دوران پساکرونا» در همایش آموزش علوم پزشکی با اشاره به تاثیر رویدادها بر روند جهانی و آینده جوامع گفت: یکی از رویدادهای مهم کشور ما مسئله سالمندی، شهرنشینی و چالش‌های مرتبط با نظام سلامت است که در صورت بی توجهی در آینده نزدیک به معضل تبدیل خواهد شد.
وی گفت: لازم است آموزش پزشکی برای رویارویی با این مشکلات آماده شود و آموزش‌ها و محتوای آموزشی دانشگاه‌ها به این سمت و سو حرکت کند و این همسوسازی در کشورهای با منابع محدود باید با دقت بیشتری انجام شود.
باقری فرد با اشاره به تکنولوژی و هوش مصنوعی به عنوان یکی دیگر از رویدادهای تاثیرگذار گفت: با توجه به تمایل نسل جدید به آموزش دیجیتال باید روش های آموزشی نیز تغییر و متناسب با آن پیشرفت کند زیرا برای یک آینده پایدار باید به شبیه سازها، مهارت‌آموزی، تکنولوژی و تغییر نگرش به عنوان زیربنای آموزش توجه کرد.
وی گفت: آموزش روح همه چیز و شاخص توسعه بوده و اگر بهداشت، درمان و پژوهش با کیفیت مدنظر است؛ باید آموزش صحیح در همه زمینه ها انجام شود و به همه حوزه‌های جامعه تسری یابد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: رویدادها نیز از عوامل موثر بر تغییر آینده هستند و از جمله این رویدادها که به یکباره دنیا را تغییر داد؛ کووید-۱۹ است که بیشترین تاثیر آن بر فعالیت‌های آموزشی بود و آموزش‌ها را سمت آموزش غیرحضوری و مجازی حرکت داد و زمینه ساز تکامل و پیشرفت آن شد.
وی با اشاره به مزایای آموزش مجازی اعم از تسهیل در دسترسی به محتوا، حذف محدودیت زمانی و مکانی، شکل‌گیری عدالت آموزشی، کاهش هزینه‌ها و استفاده از حضور مجازی اساتید بین‌المللی و افزایش سرعت استفاده از تکنولوژی در آموزش گفت: آموزش گروه پزشکی به عرصه آموزش حضوری و رودررو نیاز دارد زیرا امکان انتقال اخلاق و منش استاد، نحوه برخورد با بیمار و ویزیت در آموزش آنلاین امکان پذیر نیست.
باقری فرد تاکید کرد: اولویت آموزش علوم پزشکی، آموزش حضوری است و این مهم، مستلزم به روز بودن اساتید و دانشجویان است.
آموزش مجازی با آموزش غیر حضوری متفاوت بوده و آموزش مجازی یک آموزش فعال است که باید به عنوان یک مکمل از آن بهره برداری کرد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر ایجاد امید و نگاه خوشبینانه به آینده گفت: انتقال امید به فراگیران و ایجاد تصویر امیدبخش از آینده، مهمترین وظیفه اساتید بوده که در شرایط فعلی کشور ما بسیار مهم است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بسته های تحول و به ویژه بسته آموزش مجازی گفت: این بسته و زیرساخت هایی که به واسطه آن در دانشگاه ها ایجاد شده بود، به ویژه سیستم نوید شامل ده ها هزار محتوای آموزشی و سیستم آرمان، نشان دهنده نقش موثر آموزش مجازی است.
لازم است تکنولوژی های جدید آموزشی با توجه به شرایط و نیاز کشور وارد شوند و برای تغییر آینده باید ابتدا زمان حال خود را تغییر بدهیم.

 

 

 


شنبه، 31 اردیبهشت 1401 - 22:33 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0