FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری دردانشگاههای علوم پزشکی


 مهر | دین و اندیشه | جمعه، 30 اردیبهشت 1401 - 08:47

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از الزام دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به اجرای شیوه نامه اجرایی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی خبر داد.

پزشكي،دانشگاه،برنامه،آموزش،كارگروه،علوم،كلان،تعالي،وري،عدالت


دکتر غلامرضا حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تعهد دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به اجرای شیوه نامه اجرایی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی گفت: برنامه به دانشگاه ها ارسال شده است و شیوه نامه اجرایی آن نیز مشخص است و دانشگاه ها باید آن را اجرا کنند.
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با اشاره به اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در این اجلاس برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی که پیش از این در اسفندماه ۱۴۰۰ مصوب شده بود و در فروردین ۱۴۰۱ تشریح شد و مواردی که راجع به اجرای آن مورد پرسش بود، توضیح داده شد.
وی افزود: در این برنامه کمیته هایی به عنوان کمیته های کلان مناطق ایجاد شد.
در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در ۱۰ کلان منطقه آمایشی دسته بندی شده اند که یک دانشگاه رئیس کلان منطقه است و در کمیته کلان مناطق باید همه دانشگاه ها عضو باشند و کارگروه هایی را تشکیل دهند.
حسن زاده گفت: ۱۰ کارگروه برای برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی تشکیل شده که شامل کارگروه های مرجعیت علمی، همگرایی، بین المللی سازی آموزش پزشکی، اخلاق و سلامت معنوی و تعهد حرفه ای، کارآفرینی و کسب و کار دانش بنیان، اقتصاد آموزش، روش های نوین آموزش، مدیریت کیفیت آموزش، اعتباربخشی، پاسخگویی اجتماعی است.
وی با اشاره به تفاوت برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی با بسته های تحول در آموزش پزشکی اظهار داشت: در این برنامه لازم نیست همه دانشگاه ها در همه کارگروه ها حضور داشته باشند.
یک دانشگاه در کلان منطقه می تواند در سه کارگروه عضو باشد و یک دانشگاه در دو کارگروه.
این موضوع به توانمندی، علاقه و شرایط دانشگاه بازمی گردد.
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی اضافه کرد: آن بخش هایی از بسته های تحول در آموزش پزشکی که قابلیت اجرایی دارند همچنان اجرا می شوند.
از سوی دیگر بسیاری از بسته های تحول با کارگروه های برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی تداخلی ندارد و همپوشانی دارد.
وی گفت: بر اساس برنامه عملیاتی معاونت آموزشی وزارت بهداشت ۱۲ راهبرد تهیه شده که شامل هدف کمی، برنامه و اقدام است که در ۱۲ راهبرد دیده شده است.
یکی از این راهبردها بازنگری کلان مناطق آمایشی در دستور کار داریم که در برنامه عملیاتی آن را بررسی کنیم.
حسن زاده افزود: یکی دیگر از راهبردها گسترش بین المللی سازی و تقویت EducationIran است.
در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی کالج بین الملل ایجاد کنیم و از این موضوع حمایت کنیم.
این موضوع الزامی نیست و هر دانشگاهی که توان این کار را در خود می بیند می تواند به آن بپردازد.
وی یادآور شد: برخی از کارگروه ها برای همه دانشگاه های علوم پزشکی الزامی است که از آن جمله می توان به کارگروه پاسخگویی اجتماعی اشاره کرد.
به این ترتیب دانشگاه ها باید بر اساس برنامه ای که اعلام می شود کار کنند.

 

پزشكي،دانشگاه،برنامه،آموزش،كارگروه،علوم،كلان،تعالي،وري،عدالت

 


جمعه، 30 اردیبهشت 1401 - 21:55 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0