FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


لزوم تقویت ارتباط دانشجویان نخبه با حوزه های پژوهشی، فرهنگ و ورزش


 مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 - 12:13

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت تقویت ارتباط متقابل دانشگاه با دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان در حوزه های پژوهش، آموزش، فرهنگ و ورزش تاکید کرد.

دانشگاه،پزشكي،دانشجويان،علوم،بهشتي،شهيد،درخشان،استعداد،فعالي ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در آیین تقدیر از دانشجویان نخبه و استعداد درخشان ورودی ۱۴۰۰ دانشگاه، حضور این دانشجویان را گام مقدماتی برای استمرار و تعمیق ارتباط متقابل با دانشگاه در حوزه های پژوهش، آموزش، فرهنگ و ورزش دانست و برنامه ریزی در معاونت های دانشگاه را برای ثبات و پایداری این ارتباط ضروری خواند.
وی دانشجویان نخبه و استعداد درخشان دانشگاه را لژیونرهای دانشگاه خواند و عنوان کرد: این دانشجویان قرار است در افتخارآفرینی دانشگاه بزرگ علوم پزشکی شهید بهشتی سهم ممتازی داشته باشند و البته این موضوع به معنای نفی نقش سایر دانشجویان در ارتقای جایگاه دانشگاه نیست و مسلم است فعالیت های تیمی در تمام عرصه ها نتیجه بخش خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خطاب به این دانشجویان اظهار داشت: شما در دورانی وارد دانشگاه علوم پزشکی شده اید که تحول چشمگیری در حوزه سلامت و پزشکی در حال وقوع است و این تحول می تواند منجر به تغییر در سرنوشت آکادمیک، شغلی و حرفه ای شما شود.
وی افزود: اولین تحول چشمگیری که جوامع معاصر با آن روبه رو هستند، انفجار اطلاعات است؛ این تبادل برق آسای اطلاعات و داده و فاصله اندیشمندان و کنشگران هر حوزه ای با آن نیاز به مراقبت دارد.
سرعت تولید و انتشار اطلاعات به حدی بالاست که پیش بینی می شود، ۹۰ درصد از داده های موجود در حوزه ارتباطات طی دو سال اخیر تولید شده است.
زالی با اشاره به حرکت علم پزشکی به سمت پزشکی دقیق و ژرف اندیش، افزود: پزشکی دقیق، چهره آینده سلامت در دنیاست و پزشکی شخصی نیز از همین قبیل مفهوم هاست.
در آینده تولید دارو و درمان به سمت شخصی سازی شدن پیش می رود و حتی می‌تواند ابتلا به بیماری در افراد را پیش بینی کرد که به دنبال آن جراحی های پیشگیرانه توسعه پیدا خواهد کرد.
وی در خصوص مباحث جدیدی که در علم پزشکی ظهور پیدا کرده اند، عنوان کرد: آزمایشگاه بر روی تراشه، هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و ماشینی از جمله مفاهیمی است که برای حرکت بر لبه دانش، باید هرچه سریع تر به آن ورود کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پیش بینی می شود تا پنج سال آینده بخش اعظمی از سرمایه گذاری های سلامت، اقتصاد، تجارت و ...
در حوزه هوش مصنوعی صورت می گیرد که البته جایگاه کشور از بهره مندی از این دانش و ظرفیت، قابل دفاع است.
وی بهره گیری از ظرفیت های موجود در کشور در حوزه سلول درمانی، مهندسی بافت، طب بازساختی و سلول درمانی را تجربه ای موفق در سطح جهانی دانست و تاکید کرد: در حوزه آموزش و پژوهش نیز موضوع واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و تکنولوژی دوقلوی دیجیتالی مباحث نوینی است که مطالعات در خصوص آن می تواند ارزشمند باشد.
زالی با اشاره به تحولاتی که در علم سلامت در حال رخ دادن است، ادامه داد: تا پیش از شیوع پاندمی کرونا، سهم استفاده از تله مدیسین یا پزشکی از راه دور ۰,۱ درصد در نرخ جهانی بود و این رقم در حال حاضر به ۴۳.۵ درصد رسیده است.
وی با تاکید بر لزوم فرصت شناسی، استفاده از ظرفیت های مناسب، حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و توسعه فعالیت های فناورانه، گفت: با بیانات مشوقانه مقام معظم رهبری در خصوص موضوعاتی از قبیل جنبش نرم افزاری، نهضت علمی آزاداندیشی، رشد و شکوفایی علمی، آرمان گرایی و هویت بخشی در دانشگاه ها، زمینه برای پیشرفت های علمی فراهم است و تردیدی نیست با نشاط و طراوت دانشجویان در تمامی این حوزه ها گام های موثری برداشته خواهد شد.
راه اندازی مدرسه تابستانه برای نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان
دکتر محمد رستمی نژاد دبیر و هماهنگ کننده کمیته پاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم ضمن تبریک به دانشجویان نخبه و استعداد درخشان ورودی ۱۴۰۰ دانشگاه، گزارش مختصری از فعالیت های این کمیته را که با هدف هماهنگی فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشجویان تشکیل شده است، ارایه داد.
وی گفت: راه اندازی مدرسه تابستانه برای دانشجویان نخبه و استعداد درخشان به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت های فناورانه، ارتقا ظرفیت دانشکده ها در امور پژوهشی و ایجاد امکانات مناسب برای رشد و تعالی آموزشی و پژوهشی دانشجویان در دستور کار کمیته پاد است.
رستمی نژاد از قبولی ۱۳۸ نفر با رتبه زیر ۵۰۰ در کنکور ۱۴۰۰ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خبر داد و گفت: ۶۶ درصد دانشجویان نخبه و استعداد درخشان ورودی ۱۴۰۰ را پسران تشکیل می دهند.
حضور دانشجویان نخبه و استعداد درخشان در علوم پزشکی شهیدبهشتی ارج نهاده می شود
دکتر سوده غفوری فرد مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این آیین با اشاره به فعالیت های دفتر استعداد درخشان دانشگاه گفت: آمادگی دانشجویان برای شرکت در المپاید دانشجویی وزارت بهداشت در کلیه مراحل آزمون، کلاس های آمادگی و معرفی دانشجویان از جمله مسئولیت های دفتر استعداد درخشان دانشگاه است.
وی افزود: ارتباط با بنیاد ملی نخبگان به منظور بهره گیری دانشجویان از تسهیلات این بنیاد در ازای فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی و ارتباط با دفتر استعداد درخشان وزارت بهداشت به منظور بهره مندی از تسهیلات آن نظیر تحصیل همزمان در دوره های MPH و MBA از دیگر مسئولیت های دفتر استعداد درخشان دانشگاه است.
غفوری فرد خاطرنشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حضور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان ارج نهاده می شود.
همچنین جایگاه پژوهشی دانشگاه نیز در بسیاری از گروه ها نسبت به سایر دانشگاه های تیپ یک، ارزنده تر است.
وی از تعریف بسته های فرهنگی، ورزشی و رفاهی در جهت تشویق دانشجویانی که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به عنوان انتخاب اول خود در نظر گرفته اند، خبر داد.
مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: سهم بزرگی از رتبه ها زیر ۱۰۰ کنکور سال ۱۴۰۰، برای تحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را انتخاب کرده اند که امیدواریم در این مسیر استوار و موفق باشند.
امکان تشکیل انجمن علمی توسط دانشجویان نمونه دانشگاه
مطهره عابدینی مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم دانشگاه را موظف به در اختیار گذاشتن فرصت های لازم برای دانشجویان نمونه دانست و افزود: دانشجویان با احصای شاخص ها در سه حوزه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی با داشتن معدل حداقل ۱۶، فعالیت های فرهنگی در جشنواره های سیمرغ و هدهد و یک مقاله علمی یا یک اختراع می توانند دانشجوی نمونه باشند.
وی امکان ایجاد انجمن علمی را یکی از ظرفیت های مناسب برای دانشجویان نمونه دانست و گفت: دانشجویان می توانند با تشکیل انجمن علمی، داوطلبانه فعالیت کنند و در کنار درس، مهارت کار گروهی، تبدیل ایده به عمل، هم اندیشی و تفکر انتقادی را بیاموزند.
هدف کمیته تحقیقات دانشجویی، تربیت نسل دانشجوی محقق و پژوهشگر است
دکتر سارا سهراب وندی دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تاریخچه راه اندازی این کمیته در وزارت بهداشت و به دنبال آن در دانشگاه، گفت: هدف کمیته تحقیقات دانشجویی، تربیت نسل دانشجوی محقق و پژوهشگر است.
این کمیته ابتدا به صورت مرکزی در ستاد تشکیل و سپس در تمام دانشکده ها گسترش یافت.
یکی از مهمترین وظایف این کمیته برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی است.
سهراب وندی ضمن بیان دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جشنواره های پژوهشی از جمله کسب رتبه اول در جشنواره رازی طی ۹ سال متوالی، حمایت مالی برای اعضای معمولی، فعال و نخبه، اعطای گرنت پژوهشی و حضور در کنگره های دانشجویی را از جمله فعالیت های کمیته تحقیقات دانشجویی اعلام کرد.
راه اندازی مجتمع بین المللی فناوری و نوآوری؛ ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت های پژوهشی
دکتر حمیدرضا مقیمی، مدیر امور فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش دانشجویان در حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه های نسل سوم، اظهار داشت: در دانشگاه های نسل اول، امور آموزشی اولویت داشت و محصول، نیروی متخصص بود، در دانشگاه های نسل ۲ پژوهش در کنار آموزش ارزشمند شد، اما در دانشگاه های نسل سوم هدف، تبدیل ایده به محصول و کارآفرینی است.
وی با اشاره به اقدامات دانشگاه در حوزه فناوری اضافه کرد: روند ایجاد واحدهای فناور در دانشگاه صعودی است به طوری که تا کنون ۱۵۰ واحد فناور، ایجاد و ۲۰۰ محصول دانش بنیان تولید شده است.
همچنین ۲۵۰ ثبت اختراع نیز گزارش شده است.
مقیمی راه اندازی مجتمع بین المللی فناوری و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به دنبال آن استقرار واحدهای تولیدی، مراکز رشد و نوآوری و مراکز رشد تجهیزات پزشکی را از جمله اقدامات بی نظیر دانشگاه در حوزه فناوری اعلام کرد.
وی با بیان دستاوردهای فناورانه دانشگاه میان سایر دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، تصریح کرد: معادلسازی فعالیت های فناورانه و پژوهشی، آموزش و ترویج فناوری با نگاهی بین بخشی و گسترش همکاری با سایر دانشگاه های صنعتی مطرح کشور از دیگر اقداماتی است که در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه صورت می گیرد.
در این مراسم از ۱۰ نفر از نخبگان دانشگاه با رتبه های زیر ۱۰۰ کنکور تقدیر شد.


 


دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 - 23:00 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0