FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


علما برای مقابله با رواج پارچه انگلیسی از نساجی محلی حمایت کردند


 مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 06 اردیبهشت 1401 - 10:47

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مسجد مهم‌ترین رکن سازمان دینی در جامعه است و می‌بایست نسبت به بسط نظریه پردازی برای تأثیرگذاری بیشتر این نهاد توجه کرد.

 


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در نشست تبیین ویژگی‌های حکمرانی طاغوت در قرآن کریم در تالار اندیشه بخش نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: آنچه در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز ارائه شده است نگاهی جامع و جدیدی به مسئله ولایت بوده و همچنین نگاهی انتقادی به حکومت‌های بشری و تلاش‌های علما برای بسط نظریه امامت، ارائه شده است.
وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌هایی توسط علما برای توسعه نظریه حکومت اسلامی انجام شده بود و در بین علمای نجف نگرش‌های حداقلی نسبت به وظایف حاکم اسلامی وجود داشته است اما از منظر امام خمینی (ره) مبارزه با طاغوت و حکومت اسلامی با نگرش حداقلی ممکن نیست.
می‌بایست نظام نگرش به فقه تغییر پیدا کند، فقه فعلی فقه المسائل است و برای آن توضیح المسائل تدوین می‌شود اما امام خمینی (ره) فقه النظام را ارائه کردند که از برداشت روح مسائل مختلف تدوین می‌شود.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: نگرشی هم به نام فقه تمدن نیز وجود دارد که به فقه به عنوان راهبرد نگاه می‌شود که مقام معظم رهبری این نوع از فقه را بسط داده‌اند؛ با تدوین و ابلاغ سیاست‌های کلی و چشم انداز توسط مقام معظم رهبری به نوعی رساله فقهی حکومتی ولی فقیه ارائه شده است.
وی تاکید کرد: وقتی درباره مسجد جامعه پرداز صحبت می‌کنیم منظورمان مسجدی است که به مسائل نظام و کشور را به صورت سیستمی حل کند، تک مسئله‌ها مسجد را از راه کلی و چشم انداز خود منحرف نمی‌کند هرچند غافل از تک مسئله‌ها نیست اما تک مسئله‌ها مسجد جامعه پرداز را از نگاه کلی به جامعه داشتن بازنمی‌دارد.
مسجد جامعه پرداز با همه اجزای محله ارتباط دارد اما جزءنگر نیست و نگاهی کلی به اجزای محله دارد، مسجد جامعه پرداز به زیست بوم توجه دارد.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد: مسجد مهم‌ترین رکن سازمان دینی در جامعه است و می‌بایست نسبت به بسط نظریه پردازی برای تأثیرگذاری بیشتر این نهاد توجه کرد.
علمای تشیع برای اینکه آن نوع از حکومت اسلامی را که مدنظر و تراز ائمه است را به پا دارند، تلاش‌هایی داشته‌اند چه آن علمایی که در حد توان خود حکومت‌های را برپا داشته‌اند و چه آن علمایی که بسط ید نداشته‌اند.
حریزاوی بیان کرد: عالمان شیعه در برهه‌های تاریخی در حد توان خود کفر به طاغوت را به صورتی نشان داده‌اند، به عنوان مثال در مقابل رواج پارچه انگلیسی، علمای شیعه از صنعت نساجی محلی حمایت عملی کردند و مقابل استفاده از تولیدات طاغوتی ایستادند.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ابراز کرد: امام خمینی (ره) حد کفر به طاغوت را گسترش داده و از بین بردن و براندازی حکومت طاغوت را مطالبه کرد و پس از آن حکومت الهی را برپا داشت.
طراحی نظام‌های اجتماعی، سیاسی و اداری حاصل فعالیت نظام مند عالمان است.
طراحی نظام‌های کلان برعهده حوزه و دانشگاه است اما طراحی خرده‌نظام‌ها، رواج دادن نظام‌های کلان و پشتیبانی از نظام‌های طراحی شده برعهده نظام مسجد است.
حریزاوی در پایان سخنان خود گفت: مسجد نظام‌های طراحی شده توسط علما و دانشمندان را جامعه پذیر می‌کند و باید ترویج این رویکرد را در بین مساجد ترویج کنیم.

 

مسجد،اسلامي،جامعه،فقه،مقام،طاغوت،پرداز،طراحي،حكومت،سازمان،بس ...

 


سه شنبه، 06 اردیبهشت 1401 - 22:48 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0