FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


پژوهش های دانشگاهی «تقاضامحور» می شود


مهر | دین و اندیشه | جمعه، 26 فروردین 1401 - 09:13

سرپرست دانشگاه خواجه نصیر توسعه علوم و دوره های بین رشته ای و حتی فرارشته ای را یکی از برنامه های این دانشگاه مرتبط با شعار سال برشمرد و گفت: پژوهش های دانشگاهی «تقاضامحور» می شود.

دانشگاه،رشته،دانش،طرح،بنيان،محور،محصولات،قرار،خواجه،كريمي،عل ...


حسن کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره راهکارهای تحقق فرامین رهبری پیرامون شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، با اشاره به برنامه این دانشگاه برای توسعه شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد اظهار کرد: در حال حاضر یک مرکز رشد در دانشگاه داریم که با اخذ مجوز و امکانات و تسهیلات از وزارت علوم، قرار است به یک پردیس فناوری تبدیل شود.
سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: از سوی دیگر هسته های فناوری در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که برای ادامه کار نیاز به امکاناتی از جمله فضا و ...
دارند که در سال جاری حمایت از هسته های فناور در دستور کار دانشگاه قرار خواهد داشت.
همچنین وزارت علوم در قالب طرح گرنت از هسته های فناور در راستای فعالیت های فناور محور حمایت می کند که مشوق خوبی برای فعالیت دانشجویان خواهد بود.
کریمی ضمن اشاره به اینکه تلاش داریم پژوهش های دانش بنیانی را به صورت تقاضا محور پیگیری کنیم، گفت: یعنی طرح های پژوهشی دانشگاه حتما مشتری خصوصی و یا دولتی داشته باشد و کاملا مشخص باشد که خروجی طرح در کجا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
چرا که در حال حاضر بعضا شاهد هستیم که طرح های پژوهشی عملا در مرحله رونمایی متوقف می شوند و عملا به تجاری سازی نمی رسند.
وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه طرح های پژوهشی و دانش بنیانی نیاز به پشتیبانی هایی برای تجاری سازی دارد، افزود: این طرح ها یا باید سرمایه گذارهای بیرونی (بخش خصوصی) داشته باشند و یا بخش های دولتی به جای خرید محصولات از دیگر کشورها، از محصولات فناورمحور ایرانی استفاده کنند که در این شرایط اشتغال زایی هم رونق خواهد گرفت.
سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی یک زنجیره و حلقه به هم متصلی است که باید کنار هم قرار بگیرد و صرف دانش بنیان بودن، مشکلی را حل نخواهد کرد.
کریمی با بیان اینکه محصولات دانش بنیان ایرانی باید رقابت پذیر باشند،گفت:اگر این محصولات قدرت رقابت پذیری با محصولات خارجی از لحاظ کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش نداشته باشد، قطعا استقبال خوبی از آن ها صورت نخواهد گرفت.
وی ادامه داد: باید از دانشجویانی که ایده ای در ذهن دارند، حمایت شود تا با جرات و جسارت بیشتری وارد میدان شوند.
البته قرار نیست اگر ۱۰۰ ایده ارائه می شود، همه آن تبدیل به محصول شود واگر ۱۰-۱۵ درصد آن هم به ارائه محصول بیانجامد، با توجه به آمارهای بین المللی عدد خوبی است.
سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: من فکر می کنم، حلقه دیگری که به شدت به این موضوع کمک می کند، آموزشِ پژوهش محور در دانشگاه است؛ یعنی آموزشی که در خدمت پژوهش باشد و دانشجویان به گونه ای تربیت شوند که تفکرشان تقاضا محور باشد و دانشگاه را به سمت دانشگاه جامعه محور سوق دهند و جامعه حس کند دانشگاه در حل معضلات جامعه نقش آفرینی میکند.
کریمی توسعه علوم و دوره های بین رشته ای و حتی فرارشته ای را یکی دیگر از برنامه های دانشگاه خواجه نصیر در سال ۱۴۰۱ برشمرد و گفت: با تفکر بین رشته ای ست که می توان مشکلات را حل کرد.به طور مثال ما قبلا رشته میان رشته ای مکاترونیک را راه اندازی کردیم که ترکیب بین دو رشته مکانیک و الکترونیک است و در حال حاضر به دنبال راه اندازی میان رشته جدیدی به نام مترویونیک در مقطع کارشناسی ارشد هستیم که به زودی در وزارت علوم تصویب می شود.
به نظر می رسد این گونه رشته ها در آینده به شدت مورد نیاز بوده و زمینه ساز تحقق فرامین رهبری مرتبط با شعار سال نیز خواهد بود.

 

 

 


شنبه، 27 فروردین 1401 - 23:03 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0