FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت
نمایه تابلو رهنمودهای بزرگان دین

به  منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت خوش آمدید.


مأموریت دانشگاه، تنها تعلیم و تربیت نیست بلکه احیای انسان است

 

مهر | دانش و فناوری | پنجشنبه، 22 آبان 1404 - 16:59

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مأموریت دانشگاه، تنها تعلیم و تربیت نیست بلکه احیای انسان است.

خلاصه خبر

در اینجا نیز تلاش کردیم وارد این بحث شویم و بررسی کنیم که چگونه «گرادیان معنا» می‌تواند از قلب استاد به ذهن شاگرد منتقل شود.
ایشان فرموده‌اند هر استاد و معلم در واقع یک پرورنده است؛ معلم اخلاق، معلم ریاضیات، فیزیک یا علوم طبیعی، در عین حال معلم اخلاق هم هست.
در آموزش نیز همین‌گونه است؛ دانشجو زمانی به شوق و گرمای آموختن می‌رسد که از حرارت ایمان و شوق استاد تأثیر بگیرد و این جریان معنا را احساس کند.
در واقع باید کلاسی داشته باشیم که در آن تبادل انرژی و معنا صورت گیرد؛ به‌گونه‌ای که استاد با سخنان خود بتواند ارتباط میان علم و معنویت، علم و خدا را در همان لحظه برقرار سازد.
اگر دل استاد از انگیزه‌های دنیایی تیره شود، انتقال علم که مثل نور است کمرنگ و بی‌اثر می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر استادی در کلاس خود این مفاهیم را در دل آموزش جاری کند، حتی بدون نصب تابلو یا بیان مستقیم معارف، خودبه‌خود در نقش استاد معارف ظاهر می‌شود.
اما تعادل میان این دو، به «تعادل تمدنی» منجر می‌شود و چنین جامعه‌ای به موفقیت واقعی دست خواهد یافت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اگر هدف استاد از تدریس، فهم معنا و تربیت علمی و اخلاقی دانشجو باشد، نه صرفاً نمره، آنگاه فرآیند یادگیری به شکل درستی پیش خواهد رفت.
وقتی استاد از آغاز ترم به جای ترساندن دانشجو از نمره، به او بگوید که هدف نهایی، رسیدن به فهم عمیق و رشد فکری است، واکنش یادگیری به سمت مثبت و مؤثر حرکت می‌کند.
در پایان، تنها برای امتحان حاضر شوید.
وی تأکید کرد: استاد باید انگیزه درونی دانشجو را برای حضور در دانشگاه و یادگیری ایجاد کند.
به‌عنوان نمونه، اگر استاد زیست‌شناسی از آفرینش سخن بگوید و نظم حیرت‌انگیز موجود در خلقت را توضیح دهد، در واقع او معارف را عمیق‌تر از هر درس دینی یا فرهنگی به دانشجو می‌آموزد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در نظام آموزشی مدرن، رابطه استاد و شاگرد صرفاً به تبادل داده محدود شده است؛ یعنی استاد درسی می‌دهد، دانشجو درسی می‌گیرد و تمام.
اما در نگاه قرآنی، استاد و شاگرد همچون فرستنده و گیرنده انرژی الهی‌اند؛ هرچه ایمان استاد بیشتر باشد اتلاف آموزشی کمتر می‌شود و هرچه نیت خالص‌تر باشد، کارایی یادگیری بالاتر خواهد رفت.
استاد با نگرش الهی، نه از جایگاه، که از جاذبه درونی‌اش اثرگذار است.

 


پنجشنبه، 22 آبان 1404 - 22:54 ادامه مطلب نظر بدهید

از راهکار کنترل خشم و زبان تا نظم و برنامه دانش آموز در «شوق پرواز»

مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 22 آبان 1404 - 08:23

مجموعه شش جلدی «شوق پرواز» اثر رضا فرهادیان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

خلاصه خبر

تعلیم و تربیت موضوع جهانی است که هر نظام فکری به فراخور مبانی آن، در کنار آموزش و انتقال دانش، برنامه‌هایی برای تربیت آموزش در نظر می‌گیرد.
اگرچه اقدامات مهمی در زمینه آموزش صورت پذیرفته است، موضوع تربیت و پرورش همچنان نیازمند کار، برنامه و توجه بیشتری برای تهیه زیرساخت‌های آن است، لذا باید در کنار دستاوردهای آموزشی به امور پرورشی نیز توجه کرد تا به طراحی و ارائه راه‌های بهبود و پیشرفت سیستم پرورشی و تربیتی نظام آموزش و پرورش کشور بیانجامد.
بهداشت فردی (ابزار ارزشمند، پایان خوش، آراستگی، هیولای میکروسکوپی، راز معطر)، خودکنترلی (دوربین بدن، پوشش چشم، آلبوم ذهن، آتشفشان خشم، ایستگاه‌های کنترل،)، حجاب (پوشش زیبا، حفاظ مطمئن، ارزنده‌ترین زینت، بانوان موفق، علائم هشدار)، نظم و برنامه‌ریزی درسی (ظرف ذهن، تعادل و موفقیت، گام به گام تا پیروزی، از رؤیا تا حقیقت، هرچه بکاری همان را درو می‌کنی) عناوین برخی دیگر از فصول مجموعه حاضر است.


پنجشنبه، 22 آبان 1404 - 10:56 ادامه مطلب نظر بدهید

واکاوی وضعیت اقتصادی نظام تعلیم و تربیت اسلامی

مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 21 آبان 1404 - 12:12

کرسی ترویجی «تحلیل اقتصادی نظام تعلیم و تربیت اسلامی» امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه در مجتمع حوزوی امام رضا (ع) قم برگزار می شود.

خلاصه خبر

در این جلسه، حجت‌الاسلام دکتر مسعود داودی‌پور، مدیر گروه فقه و اقتصاد پژوهشکده فقه و علوم انسانی، به ارائه مقاله پژوهشی خود خواهد پرداخت.
حجت‌الاسلام دکتر محسن داودآبادی، مدیر گروه فقه و تربیت، و حجت‌الاسلام دکتر محمد زارعی، استاد دانشگاه قم و میبد، به عنوان ناقدان این جلسه، نظرات تحلیلی خود را در خصوص ارائه ارائه‌دهنده بیان خواهند کرد.


چهارشنبه، 21 آبان 1404 - 22:31 ادامه مطلب نظر بدهید

نخستین جشنواره ایثار طلاب در قم برگزار می‌شود

مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 20 آبان 1404 - 12:00

جشنواره ایثار طلاب شاهد و ایثارگر حوزه علمیه قم برای نخستین بار ویژه طلاب و خانواده‌هایشان برگزار می‌شود.

خلاصه خبر

شرایط شرکت در این جشنواره برای طلاب برادر و خواهر متفاوت است.
طلاب حوزه علمیه قم در صورت هر گونه سوال یا ابهام از طریق پیشخوان مجازی بخش امور طلاب، درخواست خود را ثبت و ارسال کنند.


سه شنبه، 20 آبان 1404 - 22:35 ادامه مطلب نظر بدهید

مهاجرانی: آموزش و پرورش واگن اول قطار توسعه است

مهر | سیاسی | دوشنبه، 19 آبان 1404 - 19:23

سخنگوی دولت با بیان اینکه واگن اول قطار توسعه، آموزش و پرورش است، گفت: ممکن نیست جامعه‌ای درصدد سعادتمندی باشد اما افراد آن جامعه خودخواه باشند.

خلاصه خبر

دانه فرهنگ را باید کاشت و مراقبت کرد تا بتوان آرام آرام نهال دریافت کرد و از آن نهال مراقبت کرد تا درخت دریافت کرد.
پیوند دین مبین اسلام با فرهنگ دیرینه ما نهالی را به بار آورد که قابل تفکیک بین اینکه کجای درخت مربوط به اسلام و کجای آن مربوط به ایران است.
نمی‌توانیم بدون دیگران مزه خوب فرهنگ را بچشیم و در جامعه‌ای که در آن بی‌سواد، جرم و جنایت وجود دارد خوشبخت باشیم.


دوشنبه، 19 آبان 1404 - 21:37 ادامه مطلب نظر بدهید

آموزش و پرورش سنتی معنا را قیچی می‌کند؛ فلسفه کودک تمرینی برای تفکر

مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 19 آبان 1404 - 15:40

سیدنورالدین محمودی گفت: مشکل آموزش و پرورش سنتی این بود که معنا را قیچی کرده بود «فبک» اما تلاشی برای بخشیدن «قدرت اندیشیدن» به کودک است.

خلاصه خبر

به گزارش خبرنگار مهر، دومین پیش‌نشست، دومین همایش ملی فلسفه برای کودکان و نوجوانان با عنوان «فلسفه ورزی با کودکان، مسیر خلاق اندیشیدن» با حضور افضل السادات حسینی استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، دکتر مرضیه عالی استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی سعید ناجی گروه فلسفه علم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و سیدنورالدین محمودی عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد.
وی با انتقاد از اینکه مشکل آموزش و پرورش سنتی این بود که معنا را قیچی کرده بود گفت: در حالی که از فضای گفتگو و استدلال، معنا خلق می‌شود و به معرفت و کشف حقیقت می‌انجامد.
افضل‌السادات حسینی نیز در ادامه به ارتباط تنگاتنگ میان فبک و تفکر خلاق اشاره کرد و گفت: فلسفه برای کودکان قدمی بسیار مهم در تعلیم و تربیت است، چرا که کمک می‌کند تا رویکردی کاوشگرانه و زمینه‌ای برای رشد شخصیت کودک فراهم شود.
حسینی همچنین اشاره کرد: در مناطق محروم ایران، کلاس‌های تفکر محور با وجود آموزگاران آگاه برگزار می‌شود و ما می‌توانیم زمینه‌ساز تحولی عمیق باشیم، اگر توجه خود را به فلسفه‌ورزی معطوف کنیم و خلاقیت را در قلب آموزش قرار دهیم.


دوشنبه، 19 آبان 1404 - 21:29 ادامه مطلب نظر بدهید

تعدادی از صنایع خلاق دانش بنیان شده‌اند

مهر | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 14 آبان 1404 - 13:24

مدیرعامل صندوق پژوهش صنایع خلاق گفت: دانش‌بنیان شدن تعدادی از صنایع خلاق توسط معاونت علمی ریاست جمهوری بر اساس قانون جهش انجام شده است.

خلاصه خبر

پنل «تأمین مالی نوآورانه؛ افق‌های جدید برای آینده» با حضور مهدی سادات حیاتشاهی مدیرعامل صندوق پژوهش صنایع خلاق، محمدمهدی مؤمنی و مصطفی اکوان؛ با حضور فعالان صنایع خلاق برگزار شد.
هر چند ایرادی هم ندارد بخشی از پول بسوزد.
در واقع صندوق مانند بانکی می‌شود که خدمات را سهل الوصول ارائه می‌دهد.
جنس صنایع خلاق این است اگر همه موارد را به سمت مالی ببریم نتیجه‌ای نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه صنایع خلاق نتوانسته‌ایم متولی داشته باشیم، در مقطعی متولی در صندوق نوآوری و پژوهش وجود داشت که در آن مقطع شاهد رشد شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم اما امروز صنایع خلاق میان معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چرخیده و نتوانسته‌ایم به جمع‌بندی درستی برسیم که اگر کارها را به صورت جزیره‌ای پیش ببریم نتیجه لازم را نخواهیم گرفت.
اکوان گفت: باید نهادی که متولی‌گری صنایع خلاق است، باید فهم صنایع خلاق را داشته باشد و ابزارهایش را توسعه دهد ما طیف گسترده‌ای در حوزه صنایع خلاق داریم.
اکوان گفت: دانش‌بنیان شدن صنایع خلاق بر اساس قانون جهش خوب است و سبب توسعه صنایع خلاق می‌شود اما باید ببینیم نهادهای متولی که کار اصلیشان صنایع خلاق است مسیر را چگونه پیش می‌برند و از این ابزار چگونه استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: صنایع خلاق یکی از صنایع مهم و مطرح است اما در تأمین مالی روش‌های خلاقانه نداشته‌ایم.
حیاتشاهی بیان کرد: دانش‌بنیان شدن تعدادی از صنایع خلاق توسط معاونت علمی ریاست جمهوری بر اساس قانون جهش انجام شده است.
برای مثال وزارت صنعت انیمیشن را به عنوان صنایع خلاق به رسمیت نمی‌شناسد و تنها اسباب بازی و حتی مد و لباس را از نگاه صنعت نساجی و پوشاک در حوزه صنایع خلاق بررسی می‌کند همه اینها باید در ساختار مدیریتی و حاکمیتی نیازهای صنایع خلاق شناسایی شود.

 


چهارشنبه، 14 آبان 1404 - 20:00 ادامه مطلب نظر بدهید

اعلام شروط متقاضیان آزمون جذب مدرس انس با قرآن

مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 13 آبان 1404 - 11:06

شروط متقاضیان شرکت در آزمون جذب مدرس انس با قرآن از سوی اداره‌کل امور اساتید معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، اعلام شد.

خلاصه خبر

دارندگان گواهی کسب رتبه برتر حفظ یا قرائت در مسابقات کشوری سازمان‌ها و نهادها یا برگزیدگان استانی سازمان اوقاف و امور خیریه برای اخذ مجوز تدریس این درس در دانشگاه آزاد اسلامی از اولویت برخوردارند.


 


چهارشنبه، 14 آبان 1404 - 01:09 ادامه مطلب نظر بدهید

نمایه بزرگان جهان
نمایه بزرگان جهان


سه شنبه، 13 آبان 1404 - 21:03 نظر بدهید

فراخوان نشان کتابخانه عمومی ایران تمدید شد

مهر | فرهنگی و هنری | شنبه، 10 آبان 1404 - 13:41

فرصت شرکت افراد، رسانه‌ها، گروه‌های مردمی و نهادهای عمومی در رویداد فرهنگی «هم‌خوان» (نشان کتابخانه عمومی ایران) تا ۱۳ آبان‌ماه تمدید شد.

خلاصه خبر

به گزارش خبرگزاری مهر، نشان «هم‌خوان» به‌عنوان نشان ملی کتابخانه عمومی ایران، ویژه افرادی است که در گسترش فرهنگ خواندن و معرفی ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور نقش مؤثر ایفا کرده‌اند.
این نشان نمادی از پاسداشت تلاش‌هایی است که چراغ خواندن را روشن نگه می‌دارند و کتابخانه را به زندگی مردم نزدیک‌تر می‌کنند.

 


شنبه، 10 آبان 1404 - 23:04 ادامه مطلب نظر بدهید


  • صفحه 1 از 461


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0