با سلام
بخش خانواده در اسلام به مسائل خانواده در اسلام می پردازد. به بخش خانواده در اسلام خوش آمدید.
با سلام
فکر می کنم چقدر خوب است انسان سعی نماید قبل از اینکه طاقتش تمام شود یک کاری انجام دهد که با روحیه بشاشتر و قوی تر کارش را ادامه دهد. اگر انسان در این راستا مدیریت وضعیت خود را بنماید ناراحت شدنش از بابت اینکه مسائل بر وفق مرادش نیست به صفر می رسد کمی تمرین می خواهد بعد مدیریت عادت برنامه های زندگی و کارش می شود و استرس هم کمتر و یا صفر امکان دچار شدنش هست و اینکه موفقیتهای زندگی بخاطر آنموقعی هست که این مدیریت طاقت بخوبی صورت می گیرد و در واقع انسان همواره در حال مدیریت خود هست و اگر این مدیریت طاقت یا سخن گفتن بگونه ای باشد که بر خود و دیگران اثر خوبی داشته باشد و مورد رضایتمندی خداوند باشد می توان گفت انسان در بندگی نمودن خداوند موفق عمل نموده است و خداوند انسان را مورد امتحان قرار داده است ولی انسان هم با مدیریت تدبیر و صبوری همت مشکل راحل معما می نماید و هم انسان به تعالی موفق می شود و هم خداوند از انسان راضی می شود و هم زندگی زیباتر می شود.
گل افشان گل محمدی
تولد دوباره زندگی
در نگاه،
دنيا
تجلی عشق خداست
و در تپش،
دنيا منشور يك نگاه است
و در نگاه،
آسمان فيروزه ای رنگ است
و زمين زمرّدی رنگ است
و ماندن مردابی غمين است
و رفتن، طرّاحی نظام است
و صبر حامی رشد است
و رشد هدف را یافتن است
و هدف، خود را شناختن
و خود را شناختن ،
خدا را یافتن است
و خدا را یافتن،
تجلی اسماء پروردگار شدن است
و پروردگار آئينه جود است
و آئينه نشانه محبت است
ومحبت، ترنم عشق است
و عشق، تولد دوباره زندگيست
گل افشان گل محمدی
پرورش فرزندان به کسب سه خصلت
از جمله موارد تعلیم و تربیت برای مسئولین امر تعلیم و تربیت، بخصوص پدران و مادران پرورش و ادب فرزندان به محبت به پیامیر اکرم حضرت محمد سلام الله علیه و محبت ائمه معصومین، اهل بیت پیامبراکرم سلام الله علیه و قرائت قرآن می باشد.
در این باره از حضرت محمد سلام الله علیه چنین آمده است:
رسول اكرم صلى الله عليه و آله :
ادّبوا اولادكم على ثلث خصال حبّ نبيّكم و حبّ اهل بيته و تلاوة القرآن
فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت قرآن.
قاموس قرآن مقدمه ص2
برداشت و راهبردها و راهکارها از حدیث پرورش فرزندان به کسب سه خصلت
1. سه مورد از موارد آداب تعلیم و تربیت عبارت است: 1- دوستی با پیامبر اکرم حضرت محمد سلام الله علیه. 2- دوستی با اهل بیت پیامبر اکرم ائمه معصومین سلام الله علیه 3- قرائت قرآن
2. تربیت دینی و آشنائی فرزندان با نبوت و امامت و قرائت قرآن از الویتهای مهم و وظیفه مهم تعلیم و تربیت می باشد.
3. باید درسهائی در دورههای مختلف تعلیم و تربیت برای بهرمندی از دیدگاههای پیامبر اکرم حضرت محمد سلام الله علیه و اهل بیت پیامبر، ائمه معصومین سلام الله علیه و قرآن تبیین شود .
4. برنامه های تعلیم و تربیت برای فرهنگ سازان، رسانه ها، مطبوعات، کتابهای درسی و برنامه های تعلیم و تربیت مهدکودکها، آمادگیها و مدارس آموزش و پرورش و دانشگاها و فرهنگسراها و مراکز تعلیم و تربیت دیگر، در قالبهای مختلف بازیهای مختلف کتابهای داستان و درسی، فضای مجازی و فضای واقعی و ادبیات و مقالات علمی و پژوهشی و کتابها و سخنرانی ها و برنامه های دیگر، باید برای انتقال مفاهیم به حدیث ذکر شده ( فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت قرآن.) توجه همیشگی و مستمر داشته باشد.
5. برای خانوادهها بخصوص پدران و مادران آموزشهائی باشد که توجّه لازم به تعلیم و تربیت فرزندشان با یهره مندی از حدیث فوق ( فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت قرآن. ) تلاشهای لازم و به اندازه و متناسب سن فرزندانشان داشته باشند.
گل افشان گل محمدی
مهر | دین و اندیشه | شنبه، 19 مهر 1404 - 14:29
کتاب «پرسمان طلاق» اثر میثم یاسا، به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی اصفهان منتشر شده است.
خلاصه خبر
به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «پرسمان طلاق» تألیف میثم یاسا، حاصل یکی از کوششهای علمی و فعالیتهای پژوهشی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی نمایندگی اصفهان است که توسط انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شده است.
در پاسخ به این سوال که سودا چیست و چه علائمی دارد؟ باید بدانید که خلط سودا در بین دیگر اخلاط بدن معادل خاک بوده و به نوعی نمایانگر فصل پاییز است. خلط سودا دارای طبع سرد و خشک است و در واقع میتوان آن را رسوبات خون در نظر گرفت که در بدن تهنشین میشود.
همچنین این خلط سنگینتر و غلیظتر از اخلاط دیگر بوده و بخش عمده آن در طحال به صورت ذخیره باقی میماند. علاوه بر خوردن غذاهای سوداساز و همچنین سوختن صفرا در بدن، رفتار و نحوه زندگی نیز میتواند یکی از عوامل بسیار مهم در تولید این خلط در بدن باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم علاوه بر پاسخ به سوال سودا چیست و چه علائمی دارد، به روشهای پاکسازی سودا و درمان قطعی آن بپردازیم.
سودا چیست و چه علائمی دارد؟ سودا یکی از مزاجهای چهارگانه در طب سنتی است که بهطور عمده با ویژگیهایی مانند خشکی، سردی و بیقراری شناخته میشود. افرادی که دچار سودا هستند، ممکن است علائمی همچون افسردگی، اضطراب، سردردهای مزمن، اختلالات خواب و مشکلات گوارشی را تجربه کنند.
برای اینکه بهتر متوجه شویم سودا چیست و چه علائمی دارد، باید به تغییرات فیزیکی و روحی که این مزاج در فرد ایجاد میکند توجه کنیم. در افراد سوداوی، پوست خشک، شورهزنی مو، افزایش استرس و مشکلات گوارشی رایج است. برای درمان و تعادل سودا، استفاده از روشهای طبیعی و داروهای گیاهی میتواند بسیار موثر باشد. در نتیجه، سودا چیست و چه علائمی دارد باید با دقت شناسایی و به موقع درمان شود تا از بروز مشکلات جدیتر جلوگیری شود.
در این مقاله میخوانید:
- علائم سودا در مغز
- پک پاکسازی سودا (۴۰روزه) اقتصادی
- علائم سودا در بدن
- علائم دفع سودا از بدن
- پاکسازی سودا
- پک پاکسازی سودا (۴۰روزه) طلایی
- درمان قطعی سودا
- درمان سودا دکتر خیراندیش
- درمان سودا دکتر کرد افشاری
- آش برای رفع سودا
- حجامت برای دفع سودا
- دفع سریع سودا
- ضد سودای قوی
رسول خدا حضرت محمد صلي الله عليه واله می فرمایند :
فرزندانتان را بر سه موضوع تربیت کنید: دوستی پیامبر اکرم (صلّی الله عليه وآله)، دوستی اهل بیت ايشان ( دوازده امام عالم و دانشمند معصوم سلام الله علیهم و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ) و تلاوت قرآن.
أدِّبُوا أوْلادَكُمْ عَلَیَ ثَلاثٍ: حُبِّ نَبِيِّكُمْ، وَحُبِّ أهلِ بَيتِهِ، وَعَلَی قِرَاءَةِ الْقُرآنِ.
EEquip your children with three things: the love of the Prophet, the love of his progeny, i.e. Ahl al-Bayt, and the recitation of the Qurān.
الجامع الصغير، جلد 1،صفحه 14
رسول خدا صلي الله عليه واله می فرمایند :
فرزندانتان را بر سه موضوع تربیت کنید: دوستی پیامبر اکرم (صلّی الله عليه وآله)، دوستی اهل بیت ايشان و تلاوت قرآن.
أدِّبُوا أوْلادَكُمْ عَلَیَ ثَلاثٍ: حُبِّ نَبِيِّكُمْ، وَحُبِّ أهلِ بَيتِهِ، وَعَلَی قِرَاءَةِ الْقُرآنِ.
EEquip your children with three things: the love of the Prophet, the love of his progeny, i.e. Ahl al-Bayt, and the recitation of the Qurān.
الجامع الصغير، جلد 1،صفحه 14
https://janat1.ir/hadith/?SN=2860
رسول خدا صلي الله عليه واله می فرمایند :
به فرزندان خود شنا و تیراندازی بیاموزید.
عَلِّمُوا أوْلادَکُمُ السِّبَاحَةَ وَالرِّمَایَةَ.
Have your children learn swimming and archery.
کافی، جلد 6، صفحه 47
https://janat1.ir/hadith/?SN=2742
امام محمد باقر عليه السلام می فرمایند :
هنگامي که کودک به سه سالگي رسيد به او بگويند هفت مرتبه بگويد لا اله الّا الله (تا بياموزد)، در چهار سالگي به او بگويند که هفت مرتبه بگويد محمد رسول الله (تا ياد بگيرد)، در پنج سالگي رويش را به قبله متوجه كنند و به او بگويند كه سر به سجده بگذارد، در پايان شش سالگي ركوع و سجده صحيح را به او بياموزند و در هفت سالگي به طفل گفته شود: دست و رويت را بشوي و پس از آن به او گفته شود: نماز بخوان.
إذا بلغ الغلام ثلاث سنين فقل له سبع مرات قل لا إله إلا الله ثم يترك حتى يبلغثلاث سنين و سبعة أشهر و عشرين يوما ثم يقال له قل محمد رسول الله سبع مرات و ... .
مكارم الاخلاق، صفحه 115
مهر | دین و اندیشه | شنبه، 29 شهریور 1404 - 09:52
کرسی علمی ترویجی «تحولات معنایی خانواده در اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران» در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار میشود.
خلاصه خبر
در این نشست سمیه عرب خراسانی استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت اسلام فرج الله هدایت نیا گنجی استادتمام و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت اسلام مجید دهقان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب به دبیری مریم قوجائی خامنه، دانشجوی دکتری مطالعات زنان دانشگاه ادیان و مذاهب سخنرانی خواهند کرد.
«يَا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لاتُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَىِ اللّه ِ وَرَسُولِه وَاتَّقُوااللّه َ إِنَّ اللّه َ سَمِيعٌ عَلِيمٌ يَا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لاتَرْفَعُوا أَصْواتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِىِّ وَلاتَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَنْ تَحْبَطَ أَعْمالُكُمْ وَأَنْتُمْ لاَ تَشْعُرُونَ»
اى كسانى كه ايمان آورده ايد. چيزى را بر خدا و رسولش مقدّم نشمريد (وپيشى نگيريد) وتقواى الهى پيشه كنيد كه خداوند شنوا و داناست. اى كسانى كه ايمان آورده ايد! صداى خود را فراتر از صداى پيامبر نكنيد، و در برابر او بلند سخن مگوئيد (و داد و فرياد نزنيد) آن گونه كه بعضى از شما در برابر بعضى بلند صدا مى كنند. مبادا اعمال شما (بخاطر بى ادبى ها) نابود گردد در حالى كه نمى دانيد.
مولوى:
از خدا جوييم توفيق ادب بى ادب محروم ماند از لطف ربّ
بى ادب تنها نه خود را داشت بدبلكه آتش در همه آفاق زد
«ادب» چه واژه شيرين و دلپذيرى است، چه كلمه نشاط آور و زيبايى است، چه لفظ دلنشين و دوست داشتنى است، كلمه اى كه همه دوست دارند معنى و مفهوم آن را در همه جا و همه كس شاهد باشند، و در همه رفتار و كردارها نمايان گردد، و همه مجسمه آن معنى و مفهوم باشند.
شايد هيچ واژه اى باندازه آن مورد توافق و خواست همه انسانها نباشد بطورى كه همه انسانها و ملّتها با هر دين و مرامى كه باشند از كوچك و بزرگ آن را بپسندند و به آن عشق بورزند، و دوست داشته باشند هم خود به آن آراسته باشند هم ديگران، آرى موضوعى كه همه آرزوى آن را دارند و با تمام وجود به آن عشق مى ورزند.
اما سئوال اين است چرا اين واژه با اينكه اين قدر مورد خواست و علاقه همه اقشار است تا اين حدّ مورد بى مهرى قرار گرفته و مى گيرد، با اينكه اگر در زندگى فردى و اجتماعى حضور جدّى پيدا كند زندگى را شيرين و زيبا و پر معنى و اميد بخش و سعادتمند مى سازد و انسانها به هم نزديك شده و محبت ها و علاقه ها بين انسانها چند برابر مى شود.