منظرگاه مدیریتی رهروان حضرت زینب سلام الله علیها
گسترش پویش «سینما پای کار ایران» با همراهی ۱۱۰ سالن در سراسر کشور
مهر | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 10 فروردین 1405 - 17:45
مدیرعامل موسسه بهمن سبز از پیوستن ۱۱۰ سالن سینما به پویش «سینما پای کار ایران» و اکران چهار اثر مرتبط با فضای اخیر کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بهمن سبز، هادی اسماعیلی مدیرعامل موسسه بهمن سبز اعلام کرد: پویش «سینما پای کار ایران» که از ۲۲ اسفند ۱۴۰۴ و پس از شبهای قدر فعالیت خود را آغاز کرده با گسترش قابل توجه مواجه شده و اکنون ۱۱۰ سالن سینما در سراسر کشور به این جریان فرهنگی پیوستهاند.
به گفته وی، در ابتدای راهاندازی این پویش، ۶۰ سالن سینما از جمله حدود ۴۰ سالن متعلق به مجموعه بهمن سبز وابسته به حوزه هنری وارد چرخه اکران شدند و در ۲ هفته تعداد سالنهای همراه تقریباً ۲ برابر شد.
مدیرعامل موسسه بهمن سبز با اشاره به همراهی جامعه سینماداری و مجموعههای پخش و توزیع در این دوره بیان کرد: سینماداران علاوه بر بازگشایی سالنها، طراحیهای ویژه فرهنگی علاوه بر نمایش فیلم در دستور کار دارند و تلاش میکنند متناسب با شرایط روز کشور در ایفای نقش فرهنگی خود کوشا باشند.
اسماعیلی در ادامه به اقدامات پخش بهمن سبز از ابتدای سال ۱۴۰۵ اشاره کرد و گفت: چهار فیلم مرتبط با فضای فعلی کشور روی پرده سینماها قرار گرفته است.
به گفته وی، فیلم «نیمشب» به کارگردانی محمدحسین مهدویان بازتابی از فضای رخدادهای جنگ ۱۲ روزه و انسجام ملی شکلگرفته در آن دوره است و فیلم «قمارباز» نیز به موضوع خرابکاریها و فعالیتهای جاسوسی دشمنان میپردازد.
۲ فیلم دیگر نیز تمرکز خود را بر مقاطع تاریخی همچون انقلاب ۵۷ و دوره ملی شدن صنعت نفت قرار دادهاند.
اسماعیلی تأکید کرد: انتخاب و اکران این آثار با هدف برقراری نسبت صحیح سینما با شرایط موجود انجام شده است.
مدیرعامل بهمن سبز با بیان اینکه سینما یک «مکان - رسانه» و از مهمترین فضاهای فرهنگی کشور است، اظهار کرد: این مجموعه سینماداری با هدف ایجاد کنش فرهنگی در استانهای مختلف و همافزایی با شرایط فعلی فعالیت خود را ادامه میدهد.
اسماعیلی همچنین از توسعه اکران سیار خبر داد و گفت: نزدیک به ۱۰ فیلم ــ که ۷ عنوان آن در اختیار پخش بهمن سبز است ــ علاوه بر سینماها در برخی مراکز فرهنگی نیز به صورت سیار نمایش داده میشود.
وی در پایان تأکید کرد: این روند باید در نقاط مختلف کشور دنبال شود تا دسترسی گستردهتری برای مخاطبان فراهم شود.
نگاه میهنپرستانه سپند امیرسلیمانی؛ مرگ حریفِ این خاکِ سرسخت نیست
مهر | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 10 فروردین 1405 - 21:44
سپند امیرسلیمانی با انتشار متنی به ستایش قدمت و پایداری ایران پرداخت و از اصالت ریشههایی نوشت که علیرغم تمام ناملایمات، همچنان در اوج باقی ماندهاند.
سپند امیرسلیمانی با انتشار متنی به ستایش قدمت و پایداری ایران پرداخت و از اصالت ریشههایی نوشت که علیرغم تمام ناملایمات، همچنان در اوج باقی ماندهاند.
مهر | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 10 فروردین 1405 - 22:01
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سیامین روز جنگ رمضان از تلاشهای حرفهای و مستمر مدیران، سردبیران، خبرنگاران و عکاسان رسانهها قدردانی کرد.
خلاصه خبر
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نوروزپور اظهار داشت: رسانههای کشور در یک ماه گذشته با روایت همزمان «مظلومیت» و «اقتدار ملی»، نقشی تعیینکننده در افزایش امنیت روانی جامعه، تقویت انسجام ملی و تثبیت مرجعیت خبری داخلی ایفا کردهاند.
وی با تبیین ماهیت جنگ جاری گفت: آنچه امروز با آن مواجهیم، صرفاً وجه نظامی ندارد، بلکه جنگی ترکیبی است که بخش مهمی از آن در عرصه ادراک و ذهن جامعه و در بستر رسانه جریان دارد.
وی در ادامه با تأکید بر مسئولیت راهبردی رسانهها تصریح کرد: در چنین شرایطی، استمرار جریان دقیق و مسئولانه خبر، مهمترین عامل حفظ مرجعیت رسانهای کشور و جلوگیری از واگذاری میدان به روایتهای مخدوش است.
وی همچنین از مردم خواست در بازنشر اخبار، به منابع معتبر توجه کرده و با هوشیاری، از بازتولید شایعات و روایتهای مخدوش که میتواند امنیت روانی جامعه را تحت تأثیر قرار دهد، خودداری نمایند.
کیانوش عیاری: باید به هر شکل ممکن ایران حفظ شود
مشرق | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 10 فروردین 1405 - 22:34
کیانوش عیاری گفت: یکی از غم انگیز ترین اتفاقات برای من تجزیه ایران است، باید به هر شکل ممکن حفظ شود.
به گزارش مشرق، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ) با همراهی رائد فریدزاده (رئیس سازمان سینمایی) به دیدار کیانوش عیاری کارگردان سینما رفتند.
عیاری در دو سال گذشته به دلیل بیماری تحت درمان و مراقبتهای پزشکی بوده و در این روزهای جنگ نیز در منزل خود بوده است.
او در دیدار امروز وزیر گفته است: «ایران وطن من، بخاطر گستردگی و اقوام مختلفش همیشه اهمیت زیادی برایم داشته است.
من در خوزستان به دنیا آمدهام و کاملا عِرق خوزستانی دارم و بوی نفت و رودخانه کارون مرا همیشه احساساتی میکرد.
یکی از غم انگیزترین اتفاقها برای من تجزیه ایران است و باید به هر شکل ممکن ایران حفظ شود.»
عیاری سال گذشته در تدارک ساخت فیلمی با نام «خر لنگ» به کارگردانی خودش و تهیه کنندگی مشترک با مهرداد غفارزاده بود تا با همکاری شرکت ملی نفت ایران و بنیاد سینمایی فارابی آن را بسازند.
این فیلم درباره وقایع و رویدادهای مربوط به دوره تاریخیِ محمدعلی شاه و مظفرالدین شاه قاجار و زمانی که اولین چاه نفت خاورمیانه در مسجد سلیمان فوران کرد.
پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی شهادت دریابان تنگسیری
مهر | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 10 فروردین 1405 - 22:34
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی شهادت دریابان تنگسیری را تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام سید عباس صالحی به این شرح است: «شهادت سردار رشید اسلام، دریابان پاسدار شهید تنگسیری، در حمله ناجوانمردانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به میهن عزیزمان را تسلیت میگویم.
صدای ماندگار آن دریابان شهید در آیندهای نه چندان دور، بخشی از میراث معنوی و نشانهای از عزم راسخ و مقاومت ایرانیان سرافراز در برابر هر کسی است که چشمداشتی به خاک این سرزمین داشته باشد؛ گویی دلاوری ایشان، یاد رییسعلی دلواریِ شهید را برای نسل جوان امروز زنده کرده است.
بدون شک فشردن گلوی دو رژیم متجاوز امریکایی و صهیونیستی در خلیج فارس، توسط فرزندان دریادل ایران اسلامی تداوم خواهد یافت.
این شهادت را به مردم شریف ایران تسلیت میگویم و برای خانواده، دوستان، یاران و همراهان آن دریابان شهید، آرزوی صبر دارم.
پایندهباد ایرانِ پرافتخار ما.»
مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 10 فروردین 1405 - 16:19
مدیر حوزه علمیه خواهران نوشت: این روزها ضربان قلب این سرزمین با قدمهای استوار شما تندتر و محکم تر میتپد، شما فقط در صحنه نیستید، به صحنه معنا میدهید.
خلاصه خبر
درود بر ارادههای پولادین شما.
درود بر اندیشههای روشن و نگاههای آیندهسازتان.
درود بر شما که پرچم عزت این سرزمین را بر دوش گرفتهاید.
درود بر فریادهایتان؛ بر مشتهای گرهکردهتان؛ بر صداهایی که چون صاعقه بر سر دشمن فرود میآید.
درود بر ایمانتان، آنگاه که در این شبهای قدر انقلاب، تکبیر میگویید و اراده خدا را برتر از هر قدرتی میدانید.
درود بر حجابتان، که در این هنگامه، چون پرچم عفاف و هویت، در فضای این سرزمین به اهتزاز درآمده است.
درود بر صلابتتان، آنگاه که در خیابانها، با قامت استوار، از عزت ایران و ایرانی دفاع میکنید.
درود بر رجزخوانیهای پرصلابتتان که دل دشمن حقیر را میلرزاند.
درود بر نگاه تربیتگر شما، که این روزها را به مدرسهای از جنس حماسه و ایمان برای فرزندان این سرزمین تبدیل کردهاید؛ کودکان را با خود همراه میکنید، سختی را به جان میخرید و درس عزت را در متن زندگی به آنان میآموزید.
این ملت نستوه سزاوار دعا و عنایت حضرت بقیهالله الاعظم ارواحنا فداه است.
از درخواست حاج خرازی برای شنیدن روضه در خط مقدم، تا درخواست رهبر انقلاب برای شنیدن «ای ایران»، داستانِ تأثیرگذاری مداحانی که شایعه ترورشان، گواهی بر قدرتِ کلامشان است.
پزشکیان: در کنار هم در برابر تهاجم ظالمانه میایستیم
مشرق | سیاسی | دوشنبه، 10 فروردین 1405 - 23:13
رئیسجمهور نوشت: در کنار هم با همبستگی ملی در برابر تهاجم ظالمانه ایستادگی میکنیم.
به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان رئیسجمهوری اسلامی ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
در جلسه دولت ضمن پاسداشت زحمات نیروهای مسلح؛ از مردم دلیر و پای کار ایران که یک ماه است صحنه را خالی نکردهاند قدردانی کردم.
دولت با تمام قوا در خدمت مردم است و اجازه نخواهد داد در خدماترسانی اختلالی ایجاد شود.
در کنار هم با همبستگی ملی در برابر تهاجم ظالمانه ایستادگی میکنیم.
ارتش حمله پهپادی به منزل رئیس اقلیم کردستان را محکوم کرد
مشرق | سیاسی | یکشنبه، 09 فروردین 1405 - 00:12
ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیهای حمله پهپادی به منزل رئیس اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد.
به گزارش مشرق، ارتش جمهوری اسلامی ایران در محکومیت حمله پهپادی به منزل رئیس اقلیم کردستان عراق، بیانیهای صادر کرد.
متن بیانیه به شرح ذیل است:
بسمالله الرحمن الرحیم
اقدام مافیای تروریستی حاکم بر سرزمین اشغالی با دسیسه آمریکای جنایتکار در حمله و تهاجم پهپادی به منزل رئیس اقلیم کردستان عراق در دهوک نه تنها نقض فاحش اصول و قواعد حقوق بینالملل و بی حرمتی به امنیت ملی اقلیم کردستان عراق محسوب میشود، بلکه در تداوم شرارتها و خباثتهای استکبار جهانی و صهیونیست منحوس علیه صلح و امنیت منطقهای و بینالمللی است.
بی تردید ترکیب شوم آمریکایی صهیونی، تهدیدی خطرناک برای امنیت و صلح جهانی است که هیچ ارزشی برای قوانین و مقررات حقوق بینالملل قائل نیستند و شورای امنیت سازمان ملل باید به مسئولیت خود در راستای مقابله با تهدید صلح و امنیت بینالمللی بهواسطه اقدامات مستمر تروریستی و تجاوزکارانه آمریکای جنایتکار و رژیم بی اساس صهیونیستی عمل کند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت این اقدام متجاوزانه، مجرمانه و نفرت انگیز، با ارادهای مستحکم و عزمی جزم، از امنیت ایران اسلامی که منجر به تامین امنیت منطقه میشود دفاع کرده و در مقابل جنایتهای دشمنان آمریکایی صهیونی ایستاده است.
مهر | بینالملل | یکشنبه، 09 فروردین 1405 - 00:06
سخنگوی انصارالله یمن از حمله موشکی و پهپادی به اهدافی در جنوب فلسطین اشغالی خبر داده است.
خلاصه خبر
سخنگوی نظامی انصارالله همچنین اعلام کرد عملیات این جنبش در روزهای آینده ادامه خواهد یافت و تا زمان توقف «تجاوز» متوقف نخواهد شد.