منظرگاه مدیریتی رهروان حضرت زینب سلام الله علیها
حریم حضور نور تو آفریده شده ایم ای خدای خلایق
تو بزرگتر از آنی که توان وصفت نمود ای خدای خلایق
گر همۀ خوبان به لقاء تو نائل آیند ای خدای خلایق
از بزرگی تو چیزی کم نمی شود ای خدای خلایق
ما همه محتاجان خان احسان توائیم ای خدای خلایق
نیازمندان هدایتها و حمایتها و عنایات توائیم ای خدای خلایق
جهانیان به دین و یاری تو محتاجند همیشه ای خدای خلایق
گر به کَرَمت هادی شوی و یاری نمائی و دستگیری ای خدای خلایق
مشرق | ورزشی | پنجشنبه، 03 اردیبهشت 1405 - 19:01
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ایران پیام یک جانباز جنگ رمضان را به ملی پوشان منتقل کرد.
خلاصه خبر
به گزارش مشرق، پیمان حدادی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس عصر امروز با حضور در مرکز ملی به دیدار امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی و بازیکنان ملی پوش رفت.
در این دیدار حدادی ضمن آرزوی موفقیت برای ملی پوشان، حمایت خود و ارکان باشگاه را برای موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ منتقل کرد.
ما هم وظیفه داریم در باشگاه پرسپولیس هر کمکی از دستمان بربیاید انجام بدهیم.
همانطور که خودتان هم اشاره کردید، فوتبال بخش بزرگی از جامعه را در بر میگیرد؛ هم در ایجاد شادی و نشاط و هم در جلوگیری از آسیبهای اجتماعی نقش مهمی دارد و مسئولیت اجتماعی بزرگی بر دوش آن است.
سرمربی تیم ملی توضیح داد: قهرمانیها میآیند و میروند، اما آنچه باقی میماند، مسائل اخلاقی و پهلوانی در ورزش است؛ بهویژه در فوتبال.
باید به سمتی حرکت کنیم که عدالت، هم در جامعه و هم در فوتبال، برقرار شود.
اما باور دارم که باید عدالت رعایت شود و فوتبال به سمتی برود که بتواند مردم را خوشحال کند.
قلعهنویی در بخش دیگری از صحبتهایش خطاب به مدیرعامل پرپسولیس، گفت: امیدوارم شما، بهعنوان نیروهای جوان، باسواد و باانگیزه، بتوانید فوتبال را به سمتی ببرید که در شأن این مردم باشد.
مشرق | سیاسی | پنجشنبه، 03 اردیبهشت 1405 - 11:56
نایبرئیس مجلس اشاره به اهمیت تنگه هرمز گفت: اولین درآمد از محل عوارض تنگه هرمز به حساب بانک مرکزی واریز شد.
خلاصه خبر
به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجیبابایی با حضور در تجمعات مردم کوهدشت با بیان اینکه ما موفق شدیم دشمن را پشیمان کنیم گفت: دشمن بهدلیل قرار گرفتن ایران در آستانه ابرقدرت شدن، نمیتوانست ساکت بماند و به همین دلیل طراحی یک جنگ داخلی، کودتا و شبهکودتا را در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به اینکه برای تنگه هرمز قانون تصویب میکنیم، تصریح کرد: این تنگه متعلق به ملت ایران است و هیچکس اجازه ندارد درباره آن با دیگران گفتوگو کند.
حاجیبابایی سیطره بر تنگه هرمز را یکی از دستاوردهای بزرگ مقاومت دانست و گفت: آمریکا از ترس، کشتیهای خود را تا ۲۰۰ کیلومتر به عقب رانده است.
وی با اشاره به تهدیدهای آمریکا در تنگه هرمز خاطرنشان کرد: تاکنون دو کشتی متخلف را توقیف کردهایم و در صورت لزوم این تعداد افزایش خواهد یافت.
نایبرئیس مجلس با بیان اینکه اگر آمریکا به روند خود ادامه دهد از تنگه هرمز هیچ کشتیای عبور نخواهد کرد، متذّکر شد: ما هیچگونه مذاکرهای نداریم، بلکه مطالبه داریم.
حاجیبابایی اشاره کرد: مطالبه ملت ایران این است که تنگه هرمز متعلق به ایران است و تمام کشتیهایی که از این مسیر عبور میکنند باید عوارض خود را به ریال به ملت ایران پرداخت کنند.
نایبرئیس مجلس اشاره به اهمیت تنگه هرمز در معادلات جهانی بیان کرد: ما بر این تنگه سیطره داریم و اولین درآمد از محل عوارض تنگه هرمز به حساب بانک مرکزی واریز شد.
وی با اشاره به عبور ۲۰ درصد نفت و ۳۵ درصد گاز دنیا از تنگه هرمز تصریح کرد: تسلط به تنگه هرمز بهمعنای نقشآفرینی ایران در اقتصاد بینالمللی است.
مشرق | سیاسی | پنجشنبه، 03 اردیبهشت 1405 - 11:56
خلاصه خبر
به گزارش مشرق، یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران در تلگرام نوشت:
این عبارت به این معناست که تمامی پاسداران در امر پاسداری از انقلاب اسلامی و تمامی ارزشها و دستاوردهای انقلاب از جمله جمهوری اسلامی با تفکر و روحیه عاشورایی عمل میکنند.
امام شهید بارها در جمع فرماندهان سپاه، کارنامه سپاه را درخشان توصیف کرده و از عملکرد این مجموعه انقلابی و فداکار اعلام رضایت نمودهاند.
هر چند فلسفه وجودی سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن می باشد؛ لکن به اقتضای این پاسداری، سپاه در کارنامه خود یک کارویژه خاص دارد،
در میان کارکردهای سپاه کارویژهای درخشان، کارنامه سپاه را پر افتخار نموده است، این کارویژه درخشان در همان سال های اول عمر سپاه با جانفشانی های پاسداران انقلاب اسلامی به گونهای نمایان گردید که رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه ) با یک عبارت کوتاه آن را توصیف نمودند: "اگر سپاه نبود، کشور نبود."
آری، سپاه هم انقلاب، هم جمهوری اسلامی و هم ایران را در ۴۸ سال گذشته حفظ کرده است.
"وما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم"
باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | سه شنبه، 01 اردیبهشت 1405 - 11:01
افراد بزرگسال پس از ورود به دهه شصت زندگی خود باید از رژیمهای غذایی متفاوتی پیروی کنند.
خلاصه خبر
سبزیجات برگدار سبز مانند اسفناج، آرگولا و کلم پیچ منابع مهمی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.
با این حال، توصیه میشود قبل از خوردن، آنها را به مدت کوتاهی بخارپز کنید تا میزان اسید اگزالیک آنها کاهش یابد.
او میگوید: «بسیار مهم است که مطمئن شوید رژیم غذایی شما شامل اسیدهای چرب امگا ۳ است، زیرا سطوح بالاتر این اسیدها در گلبولهای قرمز خون در افراد بالای ۶۵ سال با کند شدن روند تخریب ماده خاکستری مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است.
ماهیهای چرب از غنیترین منابع این اسیدها هستند.»
باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | سه شنبه، 01 اردیبهشت 1405 - 13:19
مسکنهای رایجی وجود دارند که میتوانند در صورت ترکیب با سایر داروها خطرناک شوند.
خلاصه خبر
یک مطالعه گسترده که توسط دانشگاه کالج لندن (UCL) انجام شد، نشان داد که گاباپنتینوئیدها، که معمولاً برای درمان درد عصبی استفاده میشوند، در صورت ترکیب با داروهای رایج مانند آرامبخشها یا مسکنهای افیونی میتوانند خطرناکتر شوند.
این مطالعه همچنین نشان داد که استفاده از گاباپنتینوئیدها با مواد افیونی مانند کدئین، ترامادول و مورفین با تقریباً ۳۰ ٪ افزایش خطر مسمومیت همراه است.
علائم مسمومیت دارویی از حالت تهوع و گیجی گرفته تا تشنج متغیر است و در موارد شدید میتواند شامل مشکل در تنفس و مرگ باشد که اغلب نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد.
وی افزود که اگرچه این داروها در تسکین درد مؤثر هستند، اما میتوانند هنگام استفاده با سایر داروها خطرناک باشند و بر لزوم نظارت دقیق بر بیمار تأکید کرد.
محققان توضیح میدهند که این داروها بر مسیرهای GABA در مغز تأثیر میگذارند تا درد را تسکین دهند و اثر آرامبخشی ایجاد کنند.
در برخی موارد، بیماران به دلیل ایجاد تحمل، به افزایش دوز یا تهیه دارو از منابع غیرپزشکی متوسل میشوند که خطر استفاده ناامن را افزایش میدهد.
کادر سلامت برای کشور و سربلندی ایران خدمت کرد/ کمبودی احساس نشد
باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 02 اردیبهشت 1405 - 13:55
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات سلامت بدون وقفه و بدون کمبود دارو و تجهیزات در دوران جنگ تحمیلی سوم خبر داد.
باشگاه خبرنگاران جوان - محمدرضا ظفرقندی در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان تهران که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه هماهنگی و اشتراک فکری بین مجموعه نمایندگان تهران و وزارت بهداشت و مسئولین وزارت بهداشت برگزار شد و عمده بحثها معطوف به موضوعات و مسائل مورد نظر نمایندگان در حوزه سلامت، بهویژه در دوران جنگ و همچنین رسیدگیها برای بیمارستانهای در حال افتتاح در استان تهران بود.
وی افزود: در این نشست، گزارشی از عملکرد حوزه بهداشت در زمان جنگ، خدماترسانی به مجروحین، اقدامات انجامشده در بیمارستانها، میزان آسیبدیدگی برخی بیمارستانها و مراکز بهداشتی در کشور و نیز تمهیدات پیشبینیشده برای تأمین دارو و تجهیزات در ایام جنگ ارائه شد تا در آن دوران کمبودی احساس نشود.
وزیر بهداشت با اشاره به تلاشهای کادر سلامت در دوران جنگ تحمیلی سوم تصریح کرد: همکاران ما در سراسر کشور در ایام جنگ واقعاً بدون وقفه و بدون کوچکترین کمبودی برای مردم، کشور و سربلندی ایران خدمت ارائه کردند.
ظفرقندی با اشاره به فضای کارشناسی جلسه گفت: بحثهایی که داشتیم عمدتاً کارشناسی و فنی بود، توضیحاتی در خصوص برخی ابهامات و شبهاتی که مطرح شده بود ارائه شد و تا حد امکان رفع شبهه صورت گرفت.
وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری و همفکری نمایندگان، بهویژه در بخشهایی که برای تأمین منابع نیاز به همراهی مجلس وجود دارد، بتوانیم از مشکلات موجود عبور کنیم و زمینه ارتقای هر چه بیشتر خدمات سلامت به مردم را فراهم آوریم.