FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن
پوستر قرآن

به منطرگاه مدیریتی قرآن خوش آمدید.


ترجمه و متن سوره ملک و فضیلت خواندن سوره مُلک کتاب قرآن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿۱﴾

پربركت و زوال ناپذير است كسي كه حكومت جهان هستي به دست او است، و بر همه چيز قادر است. (۱)

الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ ﴿۲﴾

همان كسي كه مرگ و حيات را آفريد تا شما را بيازمايد كه كداميك بهتر عمل مي‏كنيد و او شكست ناپذير و بخشنده است. (۲)

الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا مَا تَرَى فِي خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِنْ تَفَاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَى مِنْ فُطُورٍ ﴿۳﴾

همان كسي كه هفت آسمان را بر روي يكديگر آفريد، در آفرينش ‍ خداوند رحمان هيچ تضاد و عيبي نمي‏بيني، بار ديگر نگاه كن، آيا هيچ شكاف و خللي مشاهده مي‏كني ؟ (۳)

ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ كَرَّتَيْنِ يَنْقَلِبْ إِلَيْكَ الْبَصَرُ خَاسِئًا وَهُوَ حَسِيرٌ ﴿۴﴾

بار ديگر (به عالم هستي) نگاه كن سرانجام چشمانت (در جستجوي خلل و نقصان ناكام مانده) به سوي تو باز مي‏گردد در حالي كه خسته و ناتوان است. (۴)

وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِلشَّيَاطِينِ وَأَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابَ السَّعِيرِ ﴿۵﴾

ما آسمان پايين را با چراغهاي پرفروغي زينت بخشيديم، و آنها (شهب) را تيرهائي براي شياطين قرار داديم و براي آنان عذاب دوزخ فراهم ساختيم. (۵)


جمعه، 16 آبان 1404 - 16:43 ادامه مطلب نظر بدهید

متن و ترجمه سوره جمعه و فضیلت خواندن سوره جمعه کتاب قرآن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

يُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ ﴿۱﴾

آنچه در آسمانها و زمين است همواره تسبيح خدا مي‏گويند، خداوندي كه مالك و حاكم است، و از هر عيب و نقصي مبرا و عزيز و حكيم است. (۱)

هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ ﴿۲﴾

او كسي است كه در ميان جمعيت درس نخوانده رسولي از خودشان برانگيخت تا آياتش را بر آنها بخواند، و آنها را پاكيزه كند، و كتاب و حكمت بياموزد، هر چند پيش از آن در گمراهي آشكاري بودند. (۲)

وَآخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿۳﴾

و رسول بر گروه ديگري كه هنوز به آنها ملحق نشده‏ اند، و او عزيز و حكيم است. (۳)

ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ ﴿۴﴾

اين فضل خدا است كه به هر كس بخواهد (و شايسته بداند) مي‏بخشد و خداوند صاحب فضل عظيم است. (۴)

مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ﴿۵﴾

كساني كه مكلف به تورات شدند ولي حق آن را ادا ننمودند مانند درازگوشي هستند كه كتابهائي را حمل مي‏كند، قومي كه آيات الهي را تكذيب كردند مثال بدي دارند، و خداوند جمعيت ظالمان را هدايت نمي‏كند. (۵)


جمعه، 16 آبان 1404 - 16:37 ادامه مطلب نظر بدهید

متن و ترجمه سوره دخان و فضیلت خواندن سوره دخان

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

حم ﴿۱﴾

حم (قسم به حمید و مجید دو نام مقدس الهی) (۱)

وَالْكِتَابِ الْمُبِينِ ﴿۲﴾

قسم به این کتاب روشن بیان. (۲)

إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةٍ مُبَارَكَةٍ إِنَّا كُنَّا مُنْذِرِينَ ﴿۳﴾

که ما آن را در شبی مبارک (شب قدر) فرستادیم، که ما بیم کننده‌ایم (و خلق را از عذاب قیامت آگاه کنیم و بترسانیم). (۳)

فِيهَا يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيمٍ ﴿۴﴾

در آن شب هر امر استواری (با حکمت و تدبیر نظام احسن) معیّن و ممتاز می‌گردد. (۴)

أَمْرًا مِنْ عِنْدِنَا إِنَّا كُنَّا مُرْسِلِينَ ﴿۵﴾

تعیین آن امر البته از جانب ما که فرستنده پیغمبرانیم خواهد بود. (۵)


جمعه، 16 آبان 1404 - 16:27 ادامه مطلب نظر بدهید

خوانشی در تشیع اولیه و روش های تفسیر قرآن

خوانشی در تشیع اولیه و روش های تفسیر قرآن

مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 15 آبان 1404 - 14:40

نشست نقد و بررسی کتاب قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع نخستین در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و انجمن علمی علوم اجتماعی اسلامی، نشست نقد و بررسی کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع نخستین» اثر سید محمد هادی گرامی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را برگزار می‌کنند.
این جلسه با تمرکز ویژه بر «پیش‌گفتاری در هرمنوتیک، تاریخ‌انگاره و روش‌شناسی» به‌عنوان بخش مقدماتی و مفهومی کتاب، صورت خواهد گرفت و زمینه‌ای برای گفت‌وگوی عمیق درباره روش‌های تفسیر قرآن و بازخوانی تاریخ اندیشه تشیع در دوران نخستین فراهم می‌آورد.
در این نشست، چهره‌های علمی برجسته‌ای از جمله سیدجواد میری، محسن صبوریان و عبدالمجید مبلغی حضور خواهند داشت تا با ارائه نظرات تحلیلی خود، کتاب را از منظرهای روش‌شناختی، تاریخی و فلسفی نقد کنند.
این گردهمایی روز شنبه، ۲۴ آبان ۱۴۰۴، از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در تالار شریعتی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و حضور برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به مطالعات قرآنی، اسلامی و انسانی فراهم است.


جمعه، 16 آبان 1404 - 15:53 ادامه مطلب نظر بدهید

اعلام اسامی داوران بخش معارف مسابقات سراسری قرآن کریم

مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 15 آبان 1404 - 11:52

اسامی اعضای هیأت داوران مرحله نهایی بخش معارفی چهل و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد.

خلاصه خبر

حجج اسلام محمدحسین رفیعی، کیومرث بهزادیان و سیدمصطفی حسینی‌نیشابوری، داوران بخش بین‌الملل
حجج اسلام محمدصادق کفیل و مهدی معتمدی، داوران رشته معارف صحیفه سجادیه
آئین آغازین این بخش دوشنبه ۱۰ آذرماه سال جاری ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در شهر قم برگزار می‌شود و بعد از ظهر همان روز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ متسابقان در آزمون کتبی این بخش شرکت خواهند کرد.


جمعه، 16 آبان 1404 - 15:47 ادامه مطلب نظر بدهید

اعلام برگزیدگان سی و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

مهر | دین و اندیشه | جمعه، 16 آبان 1404 - 12:40

نفرات برگزیده سی و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در رشته‌های داستان نویسی و مقاله نویسی مشخص شدند.

خلاصه خبر

همچنین در بخش پژوهشی سی‌ونهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم و دانشگاه فرهنگیان عناوین برتر رشته مقاله‌نویسی را از آن خود کردند.
در رشته مقاله‌نویسی سی‌ونهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، حامد بردبار از دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی رتبه اول را به دست آورد.


 


جمعه، 16 آبان 1404 - 15:41 ادامه مطلب نظر بدهید

قرآن را بهتر بشناسیم خلقت انسان از خاک و گل

در قرآن آیاتی به خلقت انسان اشاره می کند که1400سال قبل بر یک شخص درس نخوانده و امی نازل شد. بعد از گذشت صدها سال، بشر در قرن بیست و یکم با علم جنین شناسی و دستگاه های مجهز عکس برداری به مراحل تشکیل جنین و تطبیق آنان با آیات شریفه پی برد که این امر ثابت می کند این قرآن کلام خداست و بشر در آن عصر و زمان قادر به درک این مسائل نبوده است.

🔹از آیات شریفه قرآن استفاده می شود که انسان در آغاز خاک بوده و پس از آمیخته شدن با آب، تبدیل به گل شده و پس از مدتی این گل شکل لجن بدبویی به خود گرفته و… در آیاتی از قرآن خلقت انسان را از نطفه مختلط می شمرد که البته منظور از این آیات آفرینش انسان در مراحل و نسل های بعد است. به این ترتیب که جد نخستین ما از خاک و فرزندان او از نطفه امشاج آفریده شده اند. در قرآن درباره آغاز پیدایش انسان تعبیرات مختلفی است.

🔸در سوره روم آیه20 و من آیاته ان خلقکم من تراب. از نشانه های او این است که شما را از خاک آفرید.
🔻در سوره سجده آیه 7 می فرماید: و بدا خلق الانسان من طین. آفرینش انسان را از گل آغاز کرد.

🔻در سوره صافات آیه 11 می فرماید: انا خلقناهم من طین لازب. ما آنان را از گل چسبنده ای آفریده ایم.

🔻و در سوره انسان آیه 2 می فرماید: انا خلقنا الانسان من نطفه امشاج. خلقت انسان را از نطفه مختلط می شمرد.

🔻اما آیات 12و13و14 سوره مومنون مراحل خلقت جنین را بیان می کند. دقت کنیم که این آیات را 1400 سال قبل خداوند بر پیامبرش نازل کرد که یکی از اعجاز خلقت را بیان می کند. چیزی که امروز علم ثابت کرده نمی تواند گفته یک بشر باشد و یقینا خالص کلام خداوند است.

🔻آیه 12 و لقد خلقنا الانسان من سلاله من طین. انسان را از عصاره ای از گل آفریدیم.

🔻آیه 13 ثم جعلناه نطفه فی قرار مکین. سپس آن را نطفه ای در قرارگاه مطمئن (رحم) قرار دادیم.

🔻آیه 14 ثم خلقنا النطفه علقه فخلقنا العلقه مضغه فخلقنا المضغه عظاما فکسونا العظام لحما ثم انشاناه خلقا آخر فتبارک الله احسن الخالقین. سپس نطفه را به صورت علقه (خون بسته) و علقه را به صورت مضغه (چیزی شبیه گوشت جویده) و مضغه را به صورت استخوان هایی در آوردیم. از آن پس آن را آفرینش تازه ای ایجاد کردیم. بزرگ است خدایی که بهترین خلق کنندگان است.

🔹در این آیات درباره چگونگی شکل گرفتن انسان شرح داده است.
در گام نخست می فرماید؛ انسان با آن عظمت و با آن همه استعداد و شایستگی ها این افضل مخلوقات و برترین موجودات جهان از خاکی بی ارزش؛ و این نهایت قدرت نمایی او است که از چنین مواد ساده ای چنان موجود بدیعی آفرید.
 


جمعه، 09 آبان 1404 - 23:45 ادامه مطلب نظر بدهید

خاموشی: پیروزی جبهه حق در برابر باطل قطعی است؛ قرآن راهنمای بشریت

مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 05 آبان 1404 - 21:00

سنندج-رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در شرایط کنونی که جبهه باطل با تمام قدرت به مقابله با جبهه حق می‌پردازد، قرآن کریم و وعده‌های الهی مایه امید و پیروزی برای مسلمانان است.

خلاصه خبر

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه چهل و هشتمین مسابقات ملی قرآن کریم در سنندج، به اهمیت قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان اشاره کرد و گفت: قرآن همواره به ما یادآوری می‌کند که در مواجهه با مشکلات و سختی‌ها، باید به وعده‌های الهی ایمان داشته باشیم.
وی افزود: دشمنان با تمام قوا تلاش می‌کنند تا ما را از مسیر حق منحرف کنند، اما قرآن می‌فرماید که جبهه حق قطعاً پیروز است و وعده خداوند همواره راست است.
وی اضافه کرد: مردم شریف ایران باید بدانند که در جبهه حق قرار دارند و دشمنان در جبهه باطل هستند.


سه شنبه، 06 آبان 1404 - 20:57 ادامه مطلب نظر بدهید

گفتمان سازی قرآن کریم نیازمند همکاری همه نهادها و سازمان‌ها است

مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 06 آبان 1404 - 11:23

رئیس مرکز عالی قرآن و عترت گفت: گفتمان‌سازی قرآن کریم تنها با تلاش یک نهاد یا فرد ممکن نیست و موفقیت آن مستلزم همکاری هماهنگ تمامی نهادها، سازمان‌ها و اقشار جامعه است.

خلاصه خبر

در این مراسم، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، رئیس مرکز عالی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و استاد محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم، نیز حضور داشتند.
رئیس مرکز عالی قرآن و عترت اظهار داشت: در قرآن کریم بارها به مسئله «اقامه» تأکید شده است.
یکی از راه‌های اقامه قرآن، انس با آن است؛ چرا که بدون شناخت کتاب الهی، نمی‌توان آن را اقامه کرد.
این انس، زمینه‌ساز تدبر، تبلیغ و گسترش آموزه‌های قرآنی نیز هست.
سوم، مردمی‌سازی حفظ قرآن که از اهمیت بالایی برخوردار است.


سه شنبه، 06 آبان 1404 - 20:52 ادامه مطلب نظر بدهید

قمی: پیوند اراده‌‎های مومنانه، خدمات بزرگی را در مسیر قرآنی رقم می‌زند

مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 06 آبان 1404 - 13:52

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: روزی زمینه خدمت در عرصه قرآنی فراهم شد و با حذف عناوین دستگاهی اتفاقات بزرگی رقم خورد، این مسیر با پیوند اراده‌های مومنانه می‌تواند دوباره شکل گیرد.

خلاصه خبر

قمی با اشاره به حرکت همه نهادها سازمان‌ها و چهره‌های شناخته شده به سمت اجتماع مومنانه قرآنی گفت: از اینکه در محضر دغدغه‌مندان حفظ قرآن کریم حضور دارم، خرسندم.
در مقطعی سیمای قرآن را داشتیم و در زمان دیگری آقای طباطبایی توانست اجتماع مومنانه قرآنی را رقم بزند.
وی در پایان گفت: این جلسه باید مبدأ خدمات و گشایش حرکت‌های جمعی باشد و اراده‌های مؤمنانه در این مسیر به هم پیوند بخورند؛ چرا که قطعاً برکاتی نیز در پی دارد.


سه شنبه، 06 آبان 1404 - 20:49 ادامه مطلب نظر بدهید


  • صفحه 1 از 241


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0