FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن
پوستر قرآن

به منطرگاه مدیریتی قرآن خوش آمدید.


برگزاری مرحله مقدماتی چهل‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 17 آذر 1404 - 15:52

مرحله مقدماتی چهل‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شرکت‌کنندگانی از کشورهای مسلمان در سه رشته حفظ، ترتیل و تحقیق آغاز شد.

خلاصه خبر

شرکت‌کنندگان فایل‌های تلاوت خود را پیش‌تر برای مرکز امور قرآنی ارسال کرده‌اند.
در این دوره از رقابت‌ها، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران شامل ندا مرادی در رشته ترتیل، زهرا انصاری و محمدمهدی رضایی در رشته حفظ قرآن، مهدی فروغی در رشته ترتیل و سیدجاسم موسوی در رشته تحقیق، به مصاف سایر شرکت‌کنندگان می‌روند.
هاجر عزت‌پژوه داور تجوید، فاطمه پرویزی نصرت داور وقف و ابتدا، نجمه شبانی قهرودی داور صحت حفظ، رضوان جلالی‌فر داور صوت و سمانه کوچکی داور لحن این دوره از رقابت‌ها هستند.


سه شنبه، 18 آذر 1404 - 00:39 ادامه مطلب نظر بدهید

ترجمه متن علمی ادبی فضيلت خواندن سوره بروج در نظریات و رهنمودهای معصومین سلام الله علیهم با بهره مندی از ترجمه هوش مصنوعی جستجوگر شریف

1- پيامبر اسلام(ص)فرمودند: « هر كس سوره بروج را بخواند خداوند به تعداد تمام كساني كه در نماز جمعه اجتماع مي كنند و تمام كساني كه روز عرفه(در عرفات)جمع مي شوند ده حسنه به او مي دهد و تلاوت آن انسان را از ترسها و شدايد رهايي مي بخشد». تفسير برهان جلد 4 ص 445)- آشنايي با سوره هاي قرآن – ص 115 – جعفر شيخ الاسلامي

 

2. حضرت صادق(ع) فرموده: كسي كه در نمازهاي واجب خود و السماء ذات البروج را كه سوره پيغمبران است بخواند حشر گردد آمدنش و موقف و ايستگاهش با پيغمبران و فرستاده شدگان خداي تعالي خواهد بود. قران عظيم ترجمه و خلاصه تفسير – فيض الاسلام. تفسير مجمع البيان.
3. هر كه اين سوره را وقت خواب بخواند حفظ شود تا آنكه بيدار شود و هنگام خارج شدن از خانه اين سوره را بخواند و در خانه بدمد كه آن خانه و اهلش با قاري از تمام بلايا حفظ گردد. درمان با قرآن – ص 140 – محمد رضا كريمي. تدوین: گل افشان گل محمدی

 

https://www.farhangyar.ir/fa/post/37150/
فضيلت خواندن سوره بروج در نظریات و رهنمودهای معصومین سلام الله علیهم: | مشابه
۱۶

فروردین ۱۴۰۴

 


شنبه، 15 آذر 1404 - 23:05 ادامه مطلب نظر بدهید

ترجمه متن علمی دینی نظریات بزرگان جهان ائمه معصومین سلام الله علیهم در رابطه با سوره الهمزه با بهره مندی از ترجمه هوش مصنوعی جستجوگر شریف

از حضرت ختمی نبوّت(ص) روایت است: کسی که این سوره را تلاوت کند به عدد هر یک از کسانی که پیامبر(ص) و یارانش را استهزاء کرده اند ده حسنه به او پاداش داده می شود. مجمع البیان.
و در خواص آن حضرت امام صادق(ع) می فرماید: هر کس آن را در نماز واجب بخواند، فقر و تنگدستی او برطرف می شود و روزی و معیشت وی فراخ می گردد و گرفتار مرگ های بد نخواهد شد. ثواب الاعمال ص ٢٨٣.
و نیز از حضرتش مروی است: جهت دفع و بستن زبان بدگویان این سوره ی مبارکه را بیست و یک بار تلاوت نمایند، و اگر آن را بنویسند و همراه خود بردارند همین نتیجه را خواهد داشت. خواص الآیات ص ١٦٣.
همچنین هرگاه آن را بر کسی که درد چشم دارد (همواره) تلاوت کنند با توکّل و به یاری حق از ناراحتی رهائی می یابد. مصباح ص ٤٦١، تفسیر برهان.
دیگر از خواص آن، اگر سوره مبارکه را بر آدمِ نظرخورده بخوانند به یاری خدا باعث دفعِ نظر می گردد. از امام صادق علیه السلام روایت است که هر گاه سوره همزه را برای چشم زخم بخوانند اثر چشم به قدرت خداوند از او زایل می شود.خواص الآیات ص ١٦٣، تفسیر برهان تفسیرالبرهان، ج5، ص753.

 

تدوین گل افشان گل محمدی

 

https://www.farhangyar.ir/fa/post/38053/
نظریات بزرگان جهان ائمه معصومین سلام الله علیهم در رابطه با سوره الهمزه | مشابه
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴

 


شنبه، 15 آذر 1404 - 23:01 ادامه مطلب نظر بدهید

ترجمه متن علمی و دینی فضیلت خواندن سوره عبس با بهره مندی از ترجمه هوش مصنوعی جستجوگر شریف

فضيلت خواندن سوره عبس:

1. پيامبر اسلام(ص) فرمود:«كسي كه سوره عبس را بخواند روز قيامت در حالي وارد محشر مي شود كه صورتش خندان و بشاش است».(تفسير مجمع البيان جلد 10 ص 435). آشنايي با سوره هاي قرآن – ص 110 – جعفر شيخ الاسلامي.
2. حضرت امام صادق(ع) می فرمایند: اگر کسی این سوره و سوره ی تکویر را بخواند جای او در بهشت و در سایه ی رحمت الهی بوده و از مقرّبان درگاهش خواهد بود. تفسیر اطیب البیان، ثواب الاعمال ص ٢٧٣، وسائل ج ٤ ص ٨٩٤.
3. امام ششم(ع) مروی است: جهت تقویت و روشنائی دید چشم این سوره ی مبارکه عبس را هفت بار قرائت نمایند. خواص الآیات ص ١٤٦.
4. الصّادق (علیه السلام) مَنْ قَرَأَ سُورَهًَْ عَبَسَ وَ تَوَلَّی وَ إِذَا الشَّمْسُ کُوِّرَتْ کَانَ تَحْتَ جَنَاحِ اللَّهِ مِنَ الْجِنَانِ وَ فِی ظِلِّ اللَّهِ وَ کَرَامَتِهِ فِی جِنَانِهِ وَ لَا یَعْظُمُ ذَلِکَ عَلَی اللَّهِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ.امام صادق (علیه السلام) هرکس سورهی عَبَسَ وَتَوَلَّی و إذا الشَّمسُ کُوِّرَت را بخواند، زیر بال خداوند در بهشت خواهد بود و در سایهی رحمت و کرامت او قرار خواهد گرفت و در باغ های او جای خواهد داشت و ان شاء الله این امر بر خداوند بزرگ و گران نیست.ثواب الأعمال، ص۱۲۱/ نورالثقلین

 

تدوین گل افشان گل محمدی


شنبه، 15 آذر 1404 - 22:58 ادامه مطلب نظر بدهید

ترجمه متن علمی و دینی فضيلت خواندن سوره معارج از نظر بزرگان جهان ائمه معصومین سلام الله علیهم: با بهره مندی از ترجمه هوش مصنوعی جستجوگر شریف

 

1- پيامبر اسلام(ص) فرمود:«كسي كه سوره سأل سائل را بخواند خداوند ثواب كساني را به او مي دهد كه امانت و عهد و پيمان خود را حفظ مي كنند و كساني كه مواظب و مراقب نمازهاي خويشند». مجمع البيان جلد 10 ص 350ـ آشنايي با سوره هاي قرآن – ص 100 – جعفر شيخ الاسلامي.

 

امام محمد باقر(ع) فرموده:هر كه بر خواندن سوره سأل سائل(المعارج) مداومت نمود و آن را هميشه بخواند روز رستاخيز خدا از گناه كردار او«گناهاني كه شايسته آمرزش باشد» نپرسد و او را با محمد(ص) در بهشت جاي دهد. قرآن عظيم ترجمه و خلاصه تفسير – فيض الاسلام. مجمع البيان

 

3ـ امام صادق(ع)فرمودند:سوره«سال سائل»را زياد قرائت كنيد كه هر كس آن را بسيار بخواند خداوند در قيامت از گناهي كه كرده نپرسد و در بهشت وي را با نبي اكرم(ص)و اهل بيتش جاي دهد ان شاء الله. (ثواب الاعمال ص 108)

 

تدوین گل افشان گل محمدی

 

https://www.farhangyar.ir/fa/post/37755/
فضيلت خواندن سوره معارج از نظر بزرگان جهان ائمه معصومین سلام الله علیهم: | مشابه
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

 


شنبه، 15 آذر 1404 - 22:25 ادامه مطلب نظر بدهید

تر جمه متن علمی و دینی فضیلت خواندن سوره بلد در نظریات معصومین سلام الله علیهم با بهره مندی از ترجمه هوش مصنوعی جستجوگر شریف

1. در فضیلت این سوره از امام صادق علیه السلام رایت شده است: هر کس در نمازهای واجب خود سوره بلد را قرائت کند در دنیا به صالح بودن معروف می شود و در آخرت به اینکه نزد خداوند جایگاهی ویژه دارد شهرت می یابد و در روز قیامت از همراهان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و شهیدان و صالحان خواهد بود. ثواب الاعمال، ص123
2. رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نیز فرموده اند: هر کس سوره بلد را قرائت نماید خداوند او را از غضب خود در روز قیامت ایمن می دارد. و از گردنه های سخت سفر آخرت نجات می یابد... تفسیرالبرهان، ج5، ص659

 

حضرت امام صادق(ع) می فرماید: کسی که وارد شهری شود و این سوره را سه بار بخواند به یاری حق از وبا و سایر بلاهای آنجا ایمن خواهد بود. خواص الآیات ص ١٥٣.

 

تدوین گل افشان گل محمدی


شنبه، 15 آذر 1404 - 22:13 ادامه مطلب نظر بدهید

تأکید شیخ الأزهر بر اهمیت حفظ قرآن در انتقال پیام اسلام به جهانیان

مهر | دین و اندیشه | جمعه، 14 آذر 1404 - 15:46

احمد الطیب، شیخ الازهر تأکید کرد که توجه به حفظ کتاب خدا اساس ساختن نسل جدیدی از جوانان است که قادر به حمل پیام خیر، رحمت و صلح به عنوان جوهر پیام اسلام به جهانیان هستند.

خلاصه خبر

احمد الطیب در این دیدار، به تلاوت‌های قرآنی برجسته با قرائت‌های ده‌گانه دانشجویان گوش داد و تسلط آنها بر قرائت قرآن کریم را ستود، که این امر نشان‌دهنده تلاش فراوان مسئولان و معلمان مدرسه است.
از سوی دیگر، دانشجویان تأکید کردند که مدرسه حفظ و تجوید قرآن «الامام الطیب»، تسلط به حفظ قرآن را برای آنها آسان کرده است.


جمعه، 14 آذر 1404 - 19:28 ادامه مطلب نظر بدهید

ترجمه متن علمی و دینی فضيلت خواندن سوره مرسلات از نظر بزرگان جهان آفرینش با بهره مندی از ترجمه هوش مصنوعی جستجوگر شریف

1. امام صادق(ع)فرمود:«كسي كه سوره مرسلات را بخواند بينديشد و عمل كند خداوند او را با پيامبر آشنا و همجوار مي سازد». مجمع البيان، جلد 10، ص 414.
2. الصّادق (علیه السلام)- مَنْ قَرَأَ: وَ الْمُرْسَلاتِ عُرْفاً عَرَّفَ اللَّهُ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله).

 

امام صادق (علیه السلام): هرکس سورهی وَالْمُرْسَلَاتِ عُرْفًا را بخواند، خداوند وی را با محمّد (صلی الله علیه و آله) آشنا می کند. بحارالأنوار، ج۸۹، ص۳۱۹/ نورالثقلین.


جمعه، 14 آذر 1404 - 19:15 ادامه مطلب نظر بدهید

ترجمه متن علمی و دینی قرآن را بهتر بشناسیم خلقت انسان از خاک و گل

💢در قرآن آیاتی به خلقت انسان اشاره می کند که۱۴۰۰سال قبل بر یک شخص درس نخوانده و امی نازل شد. بعد از گذشت صدها سال، بشر در قرن بیست و یکم با علم جنین شناسی و دستگاه های مجهز عکس برداری به مراحل تشکیل جنین و تطبیق آنان با آیات شریفه پی برد که این امر ثابت می کند این قرآن کلام خداست و بشر در آن عصر و زمان قادر به درک این مسائل نبوده است.

 

🔹از آیات شریفه قرآن استفاده می شود که انسان در آغاز خاک بوده و پس از آمیخته شدن با آب، تبدیل به گل شده و پس از مدتی این گل شکل لجن بدبویی به خود گرفته و… در آیاتی از قرآن خلقت انسان را از نطفه مختلط می شمرد که البته منظور از این آیات آفرینش انسان در مراحل و نسل های بعد است. به این ترتیب که جد نخستین ما از خاک و فرزندان او از نطفه امشاج آفریده شده اند. در قرآن درباره آغاز پیدایش انسان تعبیرات مختلفی است.


دوشنبه، 10 آذر 1404 - 20:29 ادامه مطلب نظر بدهید

عدالت در آیات کتاب قرآن

عدل: مقابل بیداد- مقابل جور- مقابل ظلم- داوری به حق
عدالت: عدالت در لغت به معنای استقامت می‌باشد و در شریعت عبارت است از استقامت بر طریق حق.
میزان: ترازو- آلتی كه اشیاء را با آن می سنجد.
قسط: عدل و داد كردن
عادل: راست- درست- مستقیم- میزان
قاضی: حكم كننده.
آفرینش‌ جهان هستی بر اساس عدالت:

و خلق الله السموات و الارض بالحق: و خداوند آسمان‌ها و زمین را بازیچه خلق نكرده بلكه به حق آفریده است[۱].
عدل الهی چون صفت حق تعالی است در عین واقعی بودن و كامل بودن، یكی از اصول آفرینش نیز می‌باشد.
باید دانست كه علاوه بر اینكه خلقت جهان هستی بر اساس عدل است ایجاد قوانین و سنن و كلمات جهان هستی نیز بر پایة عدل و داد تحقق یافته است چنانچه در آیه ۱۱۵ سوره انعام می‌خوانیم كه:
و تمت كلمت ربك صدقاً و عدلاً لامبدل لكلماته و هو السمیع العلیم: عدالت به حد كمال رسید و هیچ كس تبدیل و تغییر آن كلمات نتواند كرد و او خدای شنوا و دانا ( به گفتار و كردار خلق) است.
در این آیه سخن از اتمام كلمة حق براساس صدق (راستی) و عدل ( اعتدال و برابری) است و در آن تردیدی و تبدیلی نیست.
و نیز در فرمایشی از پیامبر (ص) آمده است كه. بالعدل و قامت السموات و الارض: یعنی آسمان‌ها و زمین (یا به طور كلی هستی) بر اساس عدالت استوار شده است. در این نگاه نیز عدل اساس خلقت و آفرینش است و آفرینش بدون آن معنا ندارد.
قرآن كتاب عدل:


دوشنبه، 10 آذر 1404 - 19:58 ادامه مطلب نظر بدهید


  • صفحه 1 از 244


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0