FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


مساجد باید پایگاه اصلی تربیت نسل جدید باشند


 

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 12 مهر 1404 - 20:35
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: مسجد و مجموعه های فرهنگی باید پایگاه اصلی هویت سازی و تربیت نوجوانان باشند تا نسل جدید در برابر تهاجمات فرهنگی مصون بماند.
فرهنگي،تربيتي،مساجد،جذب،نوجوانان،همايش،مسجد،تربيت،مدرسه،نسل، ...

امیرحسین پرورش در گفتگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان از برگزاری دومین همایش «صفر تا صد جذب نوجوانان به مجموعه فرهنگی» خبر داد و گفت: این همایش همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و با هدف ارائه مدل‌های نوین جذب نوجوانان به مساجد و مجموعه‌های فرهنگی برگزار شد تا راهکارهای مؤثر تربیتی برای نسل جدید بررسی شود.
وی با تأکید بر اینکه نوجوانان سرمایه‌های آینده کشور هستند و باید با برنامه‌ریزی هدفمند به مساجد و مجموعه‌های فرهنگی جذب شوند، اظهار داشت: امروز در برابر هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمن، مسجد باید مأمن امن و پایگاه اصلی تربیت نسل آینده باشد.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: این همایش روز جمعه یازدهم مهرماه از ساعت 7 صبح تا 12 ظهر در مجتمع فرهنگی صائب اصفهان و با همکاری مؤسسه تعلیم و تربیت تسنیم برگزار شد و بیش از 170 نفر از فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌های فرهنگی و تربیتی در آن حضور یافتند.
بررسی روش‌های نوین تربیتی در تعامل مسجد و مدرسه
پرورش بیان کرد: هدف اصلی برگزاری این همایش، آموزش طرح‌های تربیتی برای جذب دانش‌آموزان از محیط مدرسه به مجموعه‌های فرهنگی است.
در همین راستا، موضوعاتی همچون نحوه ورود مربیان به مدارس، تعامل با مدیران و کادر آموزشی، بایدها و نبایدهای فرآیند جذب، مصاحبه با متربیان و مدیران مدارس مجری طرح در سال‌های گذشته و همچنین افق آینده این فعالیت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی از محورهای این همایش، بررسی تجربه‌های موفق مجموعه‌های فرهنگی در سال‌های گذشته بود تا الگوهای بومی و اثربخش تربیتی معرفی و ترویج شود.
پرورش اضافه کرد: از جمله مزایای این دوره می‌توان به حمایت از مجموعه‌ها برای اجرای طرح‌های دانش‌آموزی، ارائه بسته‌های جامع محتوایی تربیتی، آموزش تخصصی مربیان، حضور مشاوران روان‌شناسی و تربیتی از آغاز تا پایان فرآیند جذب و همچنین ایجاد انگیزه در مربیان برای فعالیت‌های تشکیلاتی اشاره کرد.
وی گفت: یکی از برنامه‌های ویژه همایش، معرفی طرح‌های موقعیت‌محور برای فعالیت در مدارس و مساجد بود تا با استفاده از فضای واقعی و نیازهای روز نوجوانان، فرآیند جذب و تربیت هدفمندتر انجام گیرد.
لزوم پیوند میان مسجد و مدرسه در تربیت نسل جدید
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، تأکید کرد: این مقطع زمانی بهترین فرصت برای تقویت ارتباط میان مسجد و مدرسه است.
نوجوانان می‌توانند با حضور در مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی مهارت‌های اجتماعی، اخلاقی و دینی خود را تقویت کنند و در مسیر رشد هویتی قرار گیرند.
وی اظهار داشت: اگر مساجد با شناخت دقیق نیازهای نسل امروز و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین تربیتی عمل کنند، خواهند توانست همچون دوران دفاع مقدس نقش تعیین‌کننده خود را در پاسداری از هویت اسلامی و ایرانی ایفا کنند.
پرورش در پایان گفت: مأموریت مجموعه‌های فرهنگی و کانون‌های مساجد، تربیت نوجوانان مؤمن، خلاق و مسئولیت‌پذیر است و این مسیر جز با همراهی خانواده، مدرسه و مسجد به نتیجه نخواهد رسید.
انتهای پیام/
170


 
 
 

 

فرهنگي،تربيتي،مساجد،جذب،نوجوانان،همايش،مسجد،تربيت،مدرسه،نسل، ...

شنبه، 12 مهر 1404 - 23:29 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0