FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


مایکروسافت در تلاش برای ایجاد بازار هوش مصنوعی برای ناشران است


 

مهر | فرهنگی و هنری | شنبه، 05 مهر 1404 - 15:12
مایکروسافت در حال مذاکره با ناشران منتخب آمریکایی در مورد یک برنامه آزمایشی است تا به راه‌اندازی یک بازار دوطرفه کمک کند و به ناشران برای محتوای مورد استفاده هوش مصنوعی، وجهی پرداخت کند.
مايكروسافت،هوش،مصنوعي،ناشران،بازار،شركت،آزمايشي،فناوري،برنام ...

به گزارش خبرنگار مهر، مایکروسافت در حال مذاکره با ناشران منتخب آمریکایی در مورد یک برنامه آزمایشی است تا به راه‌اندازی یک بازار دوطرفه کمک کند که به ناشران برای محتوای مورد استفاده توسط محصولات هوش مصنوعی، وجهی پرداخت کند.
این برنامه با دستیار کپی‌رایت (Copilot) آغاز می‌شود.
اهمیت این برنامه آزمایشی آن است که مایکروسافت را به اولین شرکت بزرگ فناوری تبدیل خواهد کرد که یک بازار هوش مصنوعی برای ناشران ایجاد می‌کند، و نقطه عطفی در ایجاد یک مدل کسب‌وکار پایدار برای شرکت‌های تولیدکننده محتوا در عصر هوش مصنوعی است.
به گفته مدیران انتشاراتی که در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند، بازار محتوای ناشران (PCM) _نامی که مایکروسافت روی آن گذاشته_ به عنوان یک برنامه آزمایشی با تعداد محدودی از ناشران راه‌اندازی خواهد شد.این شرکت در نهایت امیدوار است که این طرح آزمایشی را به مرور زمان به شرکای بیشتری گسترش دهد و با آنها همکاری کند تا ابزارها، سیاست‌ها و مدل‌های قیمت‌گذاری را که می‌توانند برای PCM کار کنند، بسازد.
دستیار کوپایلوت مایکروسافت به عنوان اولین خریدار هوش مصنوعی در بازار برای ناشران جهت فروش محتوای خود عمل خواهد کرد.
این غول فناوری به دنبال گسترش پیشنهادهای سمت تقاضای بازار برای گنجاندن سایر محصولات هوش مصنوعی است.
مایکروسافت هفته گذشته در اجلاس شرکای خود در موناکو که فقط با دعوت‌نامه برگزار می‌شد، درباره این برنامه آزمایشی صحبت کرد.
یکی از اسلایدهای مایکروسافت که به دلیل صراحتش توجه شرکت‌کنندگان را جلب کرد و در تضاد با سیاست‌های سایر شرکت‌های فناوری قرار گرفت، این بود: «شما شایسته دریافت دستمزد بر اساس کیفیت مالکیت فکری خود هستید.» مایکروسافت زمان دقیقی برای راه‌اندازی این نسخه آزمایشی اعلام نکرد.
بازار دو سویه رسانه و فناوری
صنعت رسانه به شدت به دنبال ورود یک شرکت فناوری به بازار است.
بدون مشارکت شرکت‌های بزرگ فناوری، یک بازار دوسویه نمی‌تواند کار کند.
در حالی که استارت‌آپ‌های کوچک‌تری مانند ProRata.ai و TollBit شروع به ساخت بازارهایی کرده‌اند، هنوز داده‌های کافی برای جبران معنادار ناشران ندارند.
(ProRata.ai موتور جستجوی هوش مصنوعی خود را برای حل این مشکل راه‌اندازی کرد.) اکثر شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی بر روی معاملات صدور مجوز متمرکز شده‌اند که به ناشران پیشاپیش برای دسترسی به محتوا پول پرداخت می‌کنند، نه بر اساس هر بار استفاده.
گوگل که تاکنون بزرگترین شرکت جستجوی جهان بوده ، به ندرت با ناشران در زمینه هوش مصنوعی داد و ستدی انجام داده است.
این شرکت علاقه‌ای به شرکت در هیچ بازار هوش مصنوعی نشان نداده است.
مایکروسافت قراردادهای دیگری را نیز برای همکاری با ناشران دیگر برای Copilot امضا کرده است.
در سال ۲۰۲۴ Copilot Daily را راه‌اندازی کرد ، که خلاصه‌ای صوتی از اخبار و آب و هوا است که از شرکایی مانند رویترز، اکسل اسپرینگر، مجلات هآرست، شبکه USA Today و فایننشال تایمز تهیه می‌شود.
متا در ماه‌های اخیر مذاکرات خود را با شرکای انتشاراتی در مورد قراردادهای هوش مصنوعی افزایش داده است .
اخبار PCM نشان می‌دهد که مایکروسافت به دنبال تعمیق روابط خود با ناشران است، چون قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را گسترش می‌دهد و رابطه خود را با OpenAI بازسازی می‌کند .
تاکنون، OpenAI - که مایکروسافت را به عنوان بزرگترین سرمایه‌گذار اقلیت خود در نظر می‌گیرد - رهبری معاملات هوش مصنوعی با ناشران را بر عهده داشته است.
با وجود این تلاش، مایکروسافت هنوز با چالش‌های قانونی مواجه است.
نیویورک تایمز و دیگر ناشران بزرگ، به همراه OpenAI، از این شرکت به دلیل نقض حق نشر شکایت کرده‌اند.
هرچند طبق داده‌های Similarweb، ترافیک ماهانه Copilot از طریق بازدیدهای دسکتاپ و موبایل در مقایسه با ChatGPT و سایر چت‌بات‌های هوش مصنوعی، بسیار ناچیز است، و اگرچه ممکن است Copilot به اندازه گوگل و OpenAI ترافیک مصرفی نداشته باشد، اما مایکروسافت از نظر مقیاس و مخاطبان داخلی، مشتریان سازمانی دارد که به مایکروسافت ۳۶۵ و آژور (خدمات رایانش ابری) متکی هستند.
باید دید اقدامات مایکروسافت می‌تواند گوگل را به فعالیتی ترغیب کند.


 
 

 

 

 

 

شنبه، 05 مهر 1404 - 17:36 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0